Polacy a administracja publiczna w Internecie

Użyteczność załatwiania spraw urzędowych w Internecie docenia większość osób, które zadeklarowały odwiedzanie stron instytucji publicznych, urzędów i administracji podczas realizacji badania “Mądry Internet”, przeprowadzonego na zlecenie Netii.
Zakład będzie miał powierzchnię 200 tys. m kwadratowych i początkowo zajmie się produkcją wielkoformatowych paneli LCD
Zakład będzie miał powierzchnię 200 tys. m kwadratowych i początkowo zajmie się produkcją wielkoformatowych paneli LCD

Korzystanie z informacji zamieszczanych na stronach instytucji publicznych, urzędów i administracji rządowej oraz samorządowej deklaruje ponad 67 proc. respondentów badania “Mądry Internet”. Najczęściej serwisy administracji publicznej odwiedzają osoby z wyższym wykształceniem (prawie 80 proc., wobec 59 proc. z wykształceniem średnim oraz niewiele ponad połowa z podstawowym), w dojrzalszym wieku (77 proc. respondentów w wieku 45-65 lat w porównaniu do 45 proc. w wieku 18-24 lat).

Prawie trzy czwarte (75 proc.) osób korzystających z serwisów administracji publicznej pobiera z tych stron dokumenty, ale składa je tą drogą zaledwie 17 proc. Warto przy tym zwrócić uwagę na fakt, iż niemal połowa takich osób (48 proc.) nie wie, jak złożyć przez internet PIT, a 86 proc. – jak zarejestrować firmę. Jednak użyteczność załatwiania spraw urzędowych w sieci oceniana przez tę grupę jest dość wysoko – 65 proc. ją docenia, a tylko 13 proc. uważa za nieużyteczne.