Pomysłowe zabezpieczenia antypirackie w grze o Batmanie

Batman: Arkham Asylum zdaniem wielu graczy i recenzentów to jedna z najlepszych gier ostatnich lat. Jak przystało na dopracowaną produkcję, również i zabezpieczenia antypirackie stoją na wysokim poziomie. Wyszły na jaw, gdy jeden z użytkowników oficjalnego forum gry zgłosił raport o błędzie.
Batman: Arkham Asylum powstał na Unreal Engine 3
Batman: Arkham Asylum powstał na Unreal Engine 3

– Mam problem w momencie, gdy trzeba szybować w powietrzu. Jak przytrzymuję przycisk, jak piszą w instrukcji, by skoczyć z jednej platformy na drugą, Batman tylko w nieskończoność próbuje rozpościerać pelerynę. Spada do trującego gazu, nie wiem co robić, ktoś pomoże? – pisze użytkownik Cheshirec_the_cat.

Odpowiedź administratora forum firmy Eidos, twórców gry, była szybka. – Problem, jaki napotkałeś, to uaktywnienie mechanizmów antypirackich, by wyłapać ludzi, którzy pobrali złamane wersje gry za darmo. To nie jest błąd w kodzie gry, raczej w twoim kodzie moralnym – czytamy na forum. Warto dodać, że zabezpieczenie dotyczy wyłącznie wersji na Windows, która jeszcze się nie ukazała, więc użytkownik nie miał możliwości jej zakupu. Gra jest już dostępna na konsole.

Przy okazji, zobaczcie sami zwiastun nowego Batmana: