Microsoft “kopiuje” sklepy Apple’a

Właśnie został otwarty drugi detaliczny sklep firmy Microsoft – po mieście Scottsdale w stanie Arizona, przyszła pora na Mission Viejo, w Kalifornii. I tutaj również sklep giganta z Redmond, podobnie jak w przypadku Scottsdale, do złudzenia przypomina placówki handlowe Apple’a – jak dowiadujemy się z serwisu ifoAppleStore.
Drugi sklep Microsoftu w Mission Viejo
Drugi sklep Microsoftu w Mission Viejo

Łagodnych podobieństw jest wiele – ogólny wystrój wnętrza, szyba wystawowa, oświetlenie, podłoga czy wystawy produktów. Więcej jest “nadzwyczajnych” – identyfikatory i paski pracowników, podajniki torebek i drukarki paragonów pod stołami, licznik odwiedzin i jego konfiguracja, wykorzystanie mobilnych komputerów jako terminali kart płatniczych, stolik dla dzieci, a także sposób instruktażu, osobiści asystenci (personal shoppers) oraz rozszerzona gwarancja. Te wszystkie rzeczy są u Microsoftu i Apple’a niemal jak dwie krople wody.

Zobacz, jak wygląda Microsoft Store

Chociaż wierni zwolennicy Apple’a będą dyskredytować Microsoft za “kopiowanie” architektury i pomysłów firmy z Cupertino, to bardziej neutralni uważają, że to dobry krok giganta z Redmond, aby korzystać z doświadczenia swojego największego rywala.

Film z otwarcia drugiego sklepu detalicznego Microsoftu w Mission Viejo znajdziecie tutaj.