Rząd Iraku uruchomił kanał YouTube

Oficjalny kanał irackiego rządu już jest dostępny pod adresem www.youtube.com/iraqigov. Dzięki niemu będzie można oglądać przemówienia, nieformalne wypowiedzi polityków, poznawać kulisy sprawowania władzy, a także śledzić kluczowe momenty dla rozwoju kraju. Debiut kanału, który ogłosił premier Iraku Nuri al-Maliki (http://www.youtube.com/watch?v=6N6Bi_Gid2A), wpisuje się w dyskusję o roli technologii w tym kraju, która aktualnie toczy się pomiędzy rządzącymi, prywatnymi firmami a organizacjami non-profit.
Kanał posłuży także za archiwum działań irackiego rządu, do którego każdy, wszędzie i o każdej porze będzie miał możliwość dostępu
Kanał posłuży także za archiwum działań irackiego rządu, do którego każdy, wszędzie i o każdej porze będzie miał możliwość dostępu

– Internet daje nam najlepsze możliwości komunikacyjne w naszych czasach – komentuje premier Nuri al-Maliki. – Za pomocą kanału irackiego rządu na YouTube udostępnimy ważne materiały, będziemy dzielić się najnowszymi wiadomościami oraz prezentować postępy w działaniach rządu, a także angażować ludzi w kraju i na całym świecie w dyskusję na znaczące tematy, czy prezentować potencjalne możliwości inwestycyjne – dodaje.

Kanał posłuży także za archiwum działań irackiego rządu, do którego każdy, wszędzie i o każdej porze będzie miał możliwość dostępu.

– Nowe narzędzia medialne, takie jak YouTube, zapewniają niespotykaną dotąd otwartość i przejrzystość w działaniach rządów – mówi Eric Schmidt, CEO Google. – To fascynujące obserwować, jak iracki rząd adaptuje internetowy przekaz wideo jako nowy sposób dotarcia i budowania relacji z Irakijczykami w kraju i za granicą oraz internautami z całego świata – dodaje.

Dodatkowe narzędzia społecznościowe serwisu YouTube pozwalają widzom oceniać zawartość rządowego kanału, prowadzić dyskusje za pomocą komentarzy tekstowych i własnych nagrań wideo. Odbiorcy mogą także jednym kliknięciem umieszczać link do zawartości kanału na portalach społecznościowych angażując w dyskusję kolejnych internautów.