Szybsze duplikowanie wybranych fragmentów tekstu

Są dokumenty, które z tą samą treścią, ale różnymi szczegółami, na przykład podpisami, musimy wysłać do dwóch różnych odbiorców. Korespondencja seryjna jest zbyt pracochłonna.

Dzięki zastosowaniu połączenia dokumentów możemy osiągnąć efekt polegający na automatycznym wprowadzeniu każdej zmiany również w drugim obszarze.

Najpierw piszemy potrzebny tekst na pierwszej stronie, a na jego końcu za pomocą [Ctrl] + [Enter] dodajemy automatyczny znak podziału strony. Na drugiej stronie wstawiamy zmienne elementy tekstu, na przykład nagłówek i stopkę. Potem na pierwszej stronie zaznaczamy tekst, który chcemy zduplikować, i kopiujemy go do schowka. Na drugiej stronie wybieramy polecenie »Edytuj | Wklej specjalnie«. Z listy wybieramy rodzaj »Tekst sformatowany (rtf)« i obok klikamy opcję »Wstaw skrót«. Po potwierdzeniu przyciskiem »OK« Word utworzy pole, które będzie odzwierciedlać treść tekstu źródłowego i standardowo z lekkim opóźnieniem będzie się aktualizować automatycznie. W Wordzie 2007 klikamy menu Start, a następnie na pasku wielofunkcyjnym strzałkę pod »Wstaw«, aby wykonać polecenie »Wstaw zawartości«.

Wskazówka:

Podczas dalszego pisania musimy uważać, aby zmiany w tekście wyjściowym były dokonywane wewnątrz obszaru źródłowego łącza. Oprócz tego nie powinniśmy dokonywać żadnych zmian w obszarze połączonym ponieważ zostaną one automatycznie nadpisane.

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.