36% badanych jest przekonanych, że inni internauci naprawdę są ciekawi tego, co mają do powiedzenia. Szczególnie kobiety po 30. roku życia (45%) są przekonane, że ich opinie są mile widziane przez innych. Kobiety (34%) trzykrotnie częściej niż mężczyźni (10%) podają korzystanie z serwisów społecznościowych jako swoją ulubioną formę spędzania wolnego czasu.
Z promowania własnej marki profity czerpnią również użytkownicy biznesowi. Jak dowodzi badanie Business.com nawet 46% firm B2B wykorzystuje potencjał społeczności do zamieszczania podcastów lub prowadzenia internetowych seminariów i konferencji. Coraz ważniejsze miejsce w strategii budowania marki zajmują serwisy social bookmarkingowe. Strategię tą wykorzystuje 38% firm z sektora B2B i co piąta (21%) kierująca swoją ofertę do konsumentów indywidualnych. Jest to coraz popularniejsze działanie.
– Firmy, głównie doradcze, marketingowe, a także prowadzące e-biznes np. sklepy internetowe wykorzystują serwisy społecznościowe, a szczególnie social bookmarkingowe do zamieszczania i promowania swoich opracowań, raportów, analiz, jak również unikatowych newsów – zauważa Adam Cuper z serwisu Elefanta.pl.
Jak internauci odbierają informacje zamieszczane na społecznościach? Jedynie co czwarty badany (24%) jest zdania, że wiadomości zdobyte na serwisach społecznościowych są równoważne tym, zamieszczanym na płatnych serwisach np. w internetowych wydaniach gazet. Jednocześnie 46% badanych uważa, że jest w stanie łatwo zweryfikować prawdziwość informacji znalezionych na serwisach społecznościowych.
– Opieramy się na zbiorowej inteligencji i współpracy naszych użytkowników – mówi Adam Cuper. – Sami wybierają wartościowe strony i polecają je innym internautom. Jeżeli dodana strona spodoba się użytkownikom i zbierze odpowiednio duża liczbę głosów, serwis sam zaczyna ją promować np. poprzez prezentację polecenia na głównej stronie serwisu lub w cotygodniowym newsleterze. Wówczas informacja trafia do znacznie szerszego grona – do dziesiątek lub setek tysięcy internautów – dodaje Cuper z Elefanta.pl.