Serwis zarządzany jest przez działający w ramach Google zespół o nazwie Data Liberation Front

Google określa swój „kodeks prywatności”

Google dostrzega coraz gorętszą debatę na temat prywatności w Sieci. Koncern postanowił opublikować własne zasady, którymi się kieruje w tej dziedzinie.

Google próbuje naprawić nieco nadszarpnięta reputację po niezbyt zręcznej (aczkolwiek szczerej) wypowiedzi dyrektora firmy, Erica Schmidta, na temat prywatności.  – Jeżeli masz jakąś sprawę, którą nie chcesz dzielić się z innymi, to może powinieneś się zastanowić czego się wstydzisz. Skoro na serio potrzebny ci jest ten poziom prywatności, to musisz wiedzieć, że wyszukiwarki przechwycą te informację. A w myśl prawa niektórych krajów, jesteśmy zmuszeni je przekazywać odpowiednim organom – powiedział telewizji CNBC Schmidt.

Na swoim oficjalnym blogu gigant internetowy opublikował pięć zasad, których zobowiązał się przestrzegać

  • Wykorzystywać dane, by zapewnić użytkownikom wartościowe produkty i usługi
  • Tworzyć produkty, które spełniają rygorystyczne standardy dotyczące prywatności
  • Zbierać dane w taki sposób, by każdy wiedział co jest zbierane
  • Dać użytkownikom istotne opcje do wyboru, by chronić ich prywatność
  • Być odpowiedzialnym opiekunem gromadzonych informacji.

Google’owi bardzo zależy, byśmy wiedzieli, że to my decydujemy co ma zostać przekazane firmie, a co nie. Ale też zaznacza, że to sam użytkownik jest odpowiedzialny za trzymanie swoich danych w tajemnicy poprzez odpowiednią konfigurację usług Google’a.

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.