Opera podwaja udział w rynku po premierze ekranu wyboru w Windows

Ekran wyboru przeglądarek jednym przeszkadza, gdyż nie widzą oni większego sensu w nakazywaniu firmie Microsoft promowania swojej konkurencji, a innym pomaga. W tej drugiej grupie jest Opera Software, która najbardziej zaciekle walczyła o jak najlepsze rozwiązanie antymonopolowe dla systemów Windows. Z ekranu wyboru przeglądarek, który losowo ustawia kolejność promowanych aplikacji do zainstalowania, Opera jest bardzo zadowolona – wystarczy powiedzieć, że od czasu kiedy ekran pojawił się w europejskich systemach Windows, udział w rynku jej najświeższej przeglądarki (Opera 10.50) podwoił się.
Ekran wyboru przeglądarek pomaga Operze zwiększyć udział w rynku
Ekran wyboru przeglądarek pomaga Operze zwiększyć udział w rynku

Z przeprowadzonych przez norweską firmę badań wynika, że ponad połowa wszystkich pobrań przeglądarki pochodzi właśnie z ekranu wyboru przeglądarek. Oznacza to mniej więcej tyle, że użytkownicy są teraz bardziej chętni do korzystania z alternatywnych do Internet Explorera przeglądarek, dzięki ich łatwej dostępności i instalacji. Największy wzrost pobrań przeglądarki Opera 10.50 zanotowano między innymi w Polsce.

W takim tempie, Microsoft musi postarać się stworzyć naprawdę niezłego Internet Explorera 9, aby konkurenci zbyt szybko nie odjechali mu w kwestii udziału w rynku. Tym bardziej, że ekran wyboru przeglądarek na pewno pozostanie w systemach Windows przez najbliższe 5 lat.