Skorzystamy z dłuższych czasów naświetlania – dzięki temu aparat nie zamrozi ruchu, ale przeniesie go na powierzchnię sensora. Przemieszczające się elementy pozostawią za sobą ślady i smugi, wyraźnie odcinające się od ostrych, nieruchomych obiektów.
W tego rodzaju zastosowaniach dobrze sprawdza się tryb preselekcji czasu otwarcia migawki »TV«, w którym podajemy żądany czas naświetlania, a aparat automatycznie dobiera odpowiednią wartość otwarcia przesłony. W świetle dziennym możemy zacząć od czasu rzędu 1/8 lub 1/15 sekundy. Mały otwór przesłony dodatkowo zwiększy zakres głębi ostrości. Możemy wyłączyć stabilizator obrazu – w takich warunkach do niczego się on nie przyda. Aby zapobiec poruszeniu obiektywu, użyjmy statywu.
Najważniejsze jest przy tym, że aby uzyskać dobre efekty, nie potrzebujemy wysokiej klasy obiektywu, gdyż przy długim czasie naświetlania jego jasność traci znaczenie. Nieostrość sprawi również, że ewentualne błędy nie będą rzucać się w oczy.