Maleje sprzedaż oryginalnych tuszy i tonerów

Przed kryzysem oryginalne tonery stanowiły około 60 proc. wszystkich materiałów eksploatacyjnych sprzedanych na polskim rynku. Resztę stanowiły zamienniki, jak również wkłady regenerowane. W 2009 roku nadszedł tak zwany kryzys gospodarczy, który skłonił konsumentów do sięgnięcia po dużo tańsze odpowiedniki tego typu produktów. Jak podaja analitycy firmy Gartner sprzedaż materiałów eksploatacyjnych w ostatnim roku renomowanych firm takich jak Samsung, Brother, HP odnotowała spadek dochodzący do 30 %.
Samsung CLP-770ND. Niewiele brakowało, a byłoby pierwsze miejsce w rankingu. Samsung jest droższy od Kyocery, dlatego z nią nie wygrał. Wadą tego modelu są duże wymiary oraz waga.
Samsung CLP-770ND. Niewiele brakowało, a byłoby pierwsze miejsce w rankingu. Samsung jest droższy od Kyocery, dlatego z nią nie wygrał. Wadą tego modelu są duże wymiary oraz waga.

Przed kryzysem  oryginalne tonery stanowiły około 60 proc. wszystkich materiałów eksploatacyjnych sprzedanych na polskim rynku. Resztę stanowiły zamienniki, jak również  wkłady regenerowane. W 2009 roku nadszedł tak zwany kryzys gospodarczy, który skłonił konsumentów do sięgnięcia po dużo tańsze odpowiedniki tego typu produktów. Jak podaja analitycy firmy Gartner sprzedaż materiałów eksploatacyjnych w ostatnim roku renomowanych firm takich jak Samsung, Brother, HP odnotowała spadek dochodzący do 30 %.

– Ludzie zazwyczaj obawiają się zakupu zamienników, które utożsamiane są z niższą jakością i wydajnością. W rzeczywistości jednak są one bardziej wydajne od oryginalnych odpowiedników. Zakup taki wiąże się ze sporą oszczędnością wynoszącą od 30%  do 70 % ceny oryginalnego produktu. Wzrost zakupów nieoryginalnych tonerów czy tuszy utrzymuje się od dobrego roku. Firmy, które kupowały oryginały, same pytają o tańsze zamienniki, a my staramy się sukcesywnie zwiększać ich asortyment – twierdzi Dariusz Hartmann, właściciel sklepu e-atramenty.pl.

Klienci coraz częściej zaczynają sięgać po niemarkowe materiały eksploatacyjne. Znane firmy takie jak HP przestrzegają przed używaniem tego typu produktów, jednak ilość klientów używających zamienników wzrasta z dnia na dzień.

Więcej:statystyka