Następca Neverwinter Nights 2 to nie Neverwinter Nights 3?

Studio Cryptic, znane przede wszystkim z gier MMO tj. “City of Heroes”, “City of Villains” czy “Star Trek Online”, ma być odpowiedzialne za stworzenie kolejne części jednego z najbardziej znanych cRPG (computer Role Playing Game), jednak nowa odsłona ma być trochę inna od swoich poprzedników, Jack Emmert określa ją mianem co-op RPG.
Gracz ma mieć możliwość pełnej swobody w określeniu cech fizycznych swojego bohatera
Gracz ma mieć możliwość pełnej swobody w określeniu cech fizycznych swojego bohatera

Pierwszą znaczącą różnicą ma być sama nazwa. Nazwa nowej gry ma brzmieć po prostu “Dungeons & Dragons: Neverwinter” i ma być rozgrywką przede wszystkim sieciową. Będzie możliwość przejścia gry w pojedynkę, jednak to kooperacja z innymi graczami ma dostarczaj najwięcej przyjemności.

Gracz ma mieć możliwość pełnej swobody w określeniu cech fizycznych swojego bohatera, a także stanie przed wyborem jednej z 5 klas podstawowych. Dodatkowo narzędzie o nazwie “Forge”(nazwa robocza projektu) ma zezwalać na tworzenie nowych przygód, poziomów broni i co najważniejsze ma być bardzo przyjazne użytkownikowi.

Jeśli chodzi o fabułę to gracze mają odwiedzić Neverwinter sto lat po tzw. “Spellplague”, kiedy to z miasta zostały już zgliszcza. Wątki fabularne mają być wzięte z książki jednego z najbardziej znanych pisarzy fantasy – R. A. Salvatore’a – “Gauntlgrym”(premiera 5 października tego roku), natomiast mechanika gry i zasady mają być zgodne z czwartą edycją oficjalnych zasad D&D.

Gra pojawi się w IV kwartale 2011 r.