Silnik Rage portowany na iPhone’a

John Carmack podczas wystawy QuakeCon poinformował, że jego firma id Software skutecznie portowała silnik Rage na platformę iOS. Grafika na iPhone’ie zachowuje sporą część funkcjonalności jej pełnego odpowiednika dla nowoczesnych konsol, wliczając w to technologię Megatextures czy zaawansowane oświetlenie. Grafika ma być wyświetlana z częstotliwością 60 klatek na sekundę na iPhone’ie 4, ale na starszych telefonach Apple’a również będzie pracować poprawnie.
Silnik Rage na iPhone'ie
Silnik Rage na iPhone'ie

Według Carmacka, iPhone 4 nie odbiega zbytnio od wcześniejszej generacji konsol – posiada przecież 512 MB pamięci RAM, procesor z taktowaniem 1 GHz i relatywnie szybką akcelerację grafiki. Dodatkowo ekran dotykowy daje zupełnie nowe możliwości. Podobnie jest z iPadem, którego większy wyświetlacz pozwoli na jeszcze efektowniejsza rozrywkę.

Id Software planuje wydać na platformę iOS dwie gry, oparte na silniku Rage. Pierwsza ma być swego rodzaju demonstracją możliwości i będzie dostępna pod koniec roku za około 10 dolarów (oczywiście przez App Store). Druga, pełniejsza gra, zadebiutuje na iPhone’ie w 2011 roku, jako uzupełnienie wersji dla platform Mac OS, PC, PS3 oraz Xbox 360.

test