Adobe AIR ma urosnąć w potężną platformę. Teraz potrzeba tylko udanej akcji marketingowej...

Adobe Air 2.5 – te same aplikacje na twoim komputerze, tablecie, smartfonie a nawet telewizorze

Adobe coraz agresywniej wchodzi na rynek aplikacji mobilnych, i nie zamierza poprzestawać na komórkach. Nowy Air będzie działał również na tabletach i telewizorach.

Adobe Air 2.5 obsługuje akcelerometr, gesty multi-touch, aparat fotograficzny, mikrofon, odbiornik GPS i akcelerację sprzętową… czyli właściwie wszystko, co zazwyczaj należy do systemu operacyjnego. Oznacza to, że Air staje się dojrzałym środowiskiem dla aplikacji, które ma działać wszędzie: na komputerach, tabletach, telewizorach czy komórkach.

Adobe oczywiście nie udostępnia Aira charytatywnie i liczy na zysk z całego przedsięwzięcia.  Adobe będzie promowało aplikacje w różnych sklepach, zajmie się hostingiem i obsługą płatności, w zamian zabierając dla siebie 30 procent zysku. Pierwszy rok, na zachętę, za darmo. Niestety, Adobe nie obsługuje w tej materii sklepu App Store, ale obiecuje pełne wsparcie w promowaniu się na Intel AppUp i sklepach RIM-a czy Samsunga.

Adobe Air będzie obecne w telewizorach Samsunga (pamiętacie zapowiedź Samsunga o jednej platformie dla wszystkich urządzeń?), tablecie BlackBerry PlayBook (którego cały interfejs będzie oparty na Airze) a także u „wielu innych partnerów”, którzy niestety nie zostali na razie ujawnieni.

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.