Ruszył polski Xbox LIVE, pojawiają się pierwsze problemy i usterki (aktualizacja)

Polski Xbox LIVE miał być dostępny dziś, od północy. Przerywając z wielkim żalem batalię w Call of Duty: Black Ops, postanowiliśmy go pozwiedzać tuż po premierze. Niestety, jak dotąd, nie udało nam się to. A przeglądając fora internetowe, nie jesteśmy osamotnieni. Co ciekawe, wiele graczy pisze też, że usługa działa bez problemu.
Ruszył polski Xbox LIVE, pojawiają się pierwsze problemy i usterki (aktualizacja)

Po północy zaczęliśmy grzebać w ustawieniach konsoli. Próbowaliśmy zmienić region z polskiego na angielski, z angielskiego na polski. I nic. Nasza duma “a kto by czytał instrukcję?” została wystawiona na próbę, postanowiliśmy się więc udać na Xbox.com i dowiedzieć się, jak to powinno się robić. Niestety, instrukcja nijak ma się do tego, co widzimy na ekranie telewizora i najprawdopodobniej dotyczy układu menu sprzed aktualizacji systemu konsoli, która miała miejsce tydzień temu. Spróbowaliśmy więc zmienić Windows Live ID, do którego przypisane jest konto Xbox LIVE. Z angielskiego na polskie. Konsola za każdym razem zwracała błąd z propozycją, byśmy próbowali później. Próbowaliśmy. Nie dało rady. Poszliśmy spać, bo przecież to, że dziś jest premiera, nie oznacza, że od północy.

Dziś rano powtórzyliśmy proceder i dalej nic. Więc ponownie udaliśmy się na witrynę Xbox.com. Tym razem z większym powodzeniem: pojawił się nowy kreator, dedykowany migracji kont. Z którego oczywiście skorzystaliśmy. Po zakończeniu, kreator poinformował nas o powodzeniu operacji i poprosił o zweryfikowanie informacji billingowych. Po kliknięciu na “Dalej” strona poinformowała o błędzie. Od tej pory nie możemy dostać się do konta z poziomu witryny internetowej. Konsola dalej loguje się na brytyjskiego LIVE-a. A przy próbie edycji ustawień z poziomu konsoli, również wita nas komunikat o błędzie.

Na razie bądźmy jednak wyrozumiali. Usługa jest dopiero wprowadzana i jej wdrożenie to bardzo skomplikowany proceder. Z krytyką poczekajmy do jutra. Zwłaszcza, że wielu osobom migracja już się powiodła.

Skontaktowaliśmy się z firmą Microsoft, która wie o problemie. Dostaliśmy obietnicę, że wkrótce problem zostanie rozwiązany. Niestety, nie wiemy co oznacza owo “wkrótce”