Jabłko w (prawie) każdym filmie. Aż strach otworzyć lodówkę!

Jeśli lubisz oglądać filmy, z pewnością nie raz było ci dane zobaczyć w nich komputery z logiem nadgryzionego jabłka. Od Dnia Niepodległości po Seks w Wielkim Mieście – marka Apple jest wszechobecna w produkcjach filmowych. Bez dwóch zdań, firma z Cupertino zatrudniła geniuszy od tzw. product placement, czyli reklam umieszczanych w środku przekazu. Apple jest tak dobre w tym co robi, że nie musi za takie reklamy płacić – nie wiadomo jednak, jaka jest tajemnica sukcesu. Wiadomo natomiast, że w 2010 roku, logo Apple’a pojawiło się w 30 procentach najlepszych hollywoodzkich produkcji.
Apple silnie reprezentuje się także w serialach - między innymi Dr House, czy Dexter
Apple silnie reprezentuje się także w serialach - między innymi Dr House, czy Dexter

Apple zanotowało jednak spadek w skuteczności umieszczania własnych produktów w filmowych produkcjach – w 2009 roku procent wynosił 46 punktów, natomiast w 2008 roku logo nadgryzionego jabłka było obecne w połowie komercyjnych filmów.

A teraz obejrzyjcie filmowy zlepek, obrazujący wszechobecność Apple’a w filmach. Ile filmów naliczyliście?

Apple’s Greatest Cinematic Achievements from The Awl on Vimeo.