Szalone czwartki: Zakodowane w Photoshopie

Grupa Rgba (http://www.rgba.org/) słynie z upychania wielkich rzeczy w malutkich paczuszkach. To dzięki nim wiemy, że da się zrobić fotorealistyczny krajobraz górski w 4 kB, że dema grupy Plastic da się spakować z kilkunastu GB do rozmiarów 64 kB, od niedawna wiemy również, że Adobe opracowało nie tylko świetne narzędzie dla grafików, ale również edytor do nieszablonowego pisania kodu… w assemblerze. O tak, demoscena uwielbia utrudniać sobie życie.
Real Pixel Coding - kodowanie w Photoshopie
Real Pixel Coding - kodowanie w Photoshopie

Klikamy link do TwojejTubki -> http://youtu.be/cfYTZBJ2N9g (radzę oglądać w pełnoekranowym HD)

Na powyższym filmiku, po utworzeniu obrazka o rozmiarach 9×9 pikseli, koder (albo grafik), uważnie dobiera wartości kolorów RGB i stawia kolejne punkty, łącznie 75 kropeczek. Po wykonaniu tej arcyskomplikowanej operacji, zapisuje on obrazek w postaci pliku RAW (czyli pliczek o wielkości 225 bajtów, ponieważ każdy kolor zapisywany jest w postaci 3 bajtów), a następnie podmienia jego rozszerzenia na COM. Później następuje chwila chwalenia się debuggerem i błyskawiczna, wzrokowa kontrola kodu, a następnie, mrożący krew w żyłach klik, który robi tunel. Nie próbujcie tego w domu w Windows Vista i 7, zadziała tylko w Windows XP.

Pouet: http://pouet.net/prod.php?which=56814 Wideo: http://iquilezles.untergrund.net/media/rgba_pixelcoding.avi