Polskie akumulatory, o połowę wydajniejsze od obecnych!

Prof. Andrzej Czerwiński wraz ze swoim zespołem, opracował nowy typ akumulatora ołowiowo-kwasowego, który oferuje o połowę większą pojemność energetyczną od tradycyjnych akumulatorów.
Nowy typ akumulatora ołowiowo-kwasowego (fot. Szymon Obrębowski, IChP)

Nowy typ akumulatora ołowiowo-kwasowego (fot. Szymon Obrębowski, IChP)

Zespół z Wydziału Chemii Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Chemii Przemysłowej z Warszawy wynalazł nowy typ akumulatora ołowiowo-kwasowego, który może być wykorzystany praktycznie wszędzie – w segmencie elektronarzędzi, samochodów elektrycznych, czy w elektrycznych wózkach inwalidzkich, zapewniając tym ostatnim zasięg o nawet 50 procent większy, niż w przypadku tradycyjnego zasilania. Konstrukcja akumulatora opierać się będzie na zmodyfikowanym materiale węglowym RVC (Reticulated Vitreous Carbon), który świetnie przewodzi prąd i cechuje się dobrą porowatością i odpornością chemiczną.

Materiał ten ma zastąpić 10-krotnie cięższe kratki ołowiane, powszechnie stosowane do generowania prądu, a co za tym idzie – akumulator będzie znacznie lżejszy od dzisiejszych rozwiązań. Jak wyjaśnia Czerwiński, pojazd zasilany nowym akumulatorem przejedzie 150 kilometrów, zamiast 100.

Wynalazek zespołu z Uniwersytetu Warszawskiego został doceniony już między innymi na wystawach w Brukseli, Genewie i Warszawie, a dalszym rozwojem tej technologii i zbudowaniem prototypowych rozwiązań jest zainteresowana jedna z wiodących polskich firm.

2
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.