- Interfejs w stylu Metro Design, znany z Windows Phone i Windows 8,
- Możliwość sterowania konsolą (obsługa wideo i włączanie gier),
- Integracja profilu gracza z kontem Windows Live ID oraz przechowywanie danych w chmurze,
- Integracja z serwisami społecznościowymi (Facebook, Twitter),
- System “Sygnałów”, czyli informacji o grach w które gramy oraz poszukiwanych osobach do wspólnej zabawy. Sygnałami można dzielić się poprzez Windows Live Messenger, na stronie xbox.com, w statusie na telefonie w Hubie Xbox Live, a także w serwisach społecznościowych.
Nowe sposoby komunikacji pomiędzy platformami Xbox 360 i Windows Phone pozwalają też na korzystanie z tych samych zasobów na obydwu urządzeniach. Przykładem, są tu gry tworzone na obie platformy (Fruit Ninja, Bejeweled, Puzzle Quest 2), gra Fable: Coin Golf, w której punkty zdobyte na telefonie są automatycznie przeliczane na walutę w grze na Xbox 360 i transferowane przez Windows Live ID, gra Kinectimals, w której możemy przenieść ulubionego zwierzaka z telefonu na konsolę i na odwrót, co daje możliwośd kontynuowania zabawy, nawet kiedy jesteśmy poza domem, gry Halo: Reach i Halo: Combat Evolved Anniversary, które wykorzystują aplikację Halo Waypoint na telefonie, pozwalającą śledzić statystyki w grze, dającą dostęp do obszernej bazy informacji z uniwersum gry, filmów i poradników, a także opcji ATLAS Maps, czyli mapy na żywo, która wyświetlana jest w telefonie podczas gry na konsoli.
Jest tylko jeden problem: aplikacji na polskim Marketplace jak nie było, tak nie ma. Zadaliśmy pytanie dotyczące terminu jej dostępności w naszym kraju. Czekamy na odpowiedź.