Moduły w Windows 8 otwarte i do dyspozycji deweloperów

SkyDrive dostępny będzie w menadżerze plików tak, jak dowolny inny wolumin. Oznacza to, że jeżeli aplikacja również zechce skorzystać z menadżera plików, automatycznie będzie mogła również skorzystać z dysku SkyDrive. Twórcy aplikacji nie będą musieli dopisywać dodatkowego kodu do obsługi API e-dysku Microsoftu. Tym się zajmie Windows 8, a deweloperzy będą mieli pełny, otwarty dostęp do tego mechanizmu.
Wkrótce premiera Windows 8, pierwszego Windows z interfejsem Metr... znaczy się, Windows 8. Sami widzicie, że to dziwnie brzmi...
Wkrótce premiera Windows 8, pierwszego Windows z interfejsem Metr... znaczy się, Windows 8. Sami widzicie, że to dziwnie brzmi...
Windows 8 Consumer Preview

Windows 8 Consumer Preview

Podobnie ma funkcjonować aplikacja Kontakty. Spis kontaktów ma być uniwersalny w całym systemie. Oznacza to, że twórcy komunikatorów czy klientów pocztowych będą mieli pełny i otwarty dostęp do Kontaktów.

Microsoft przypomniał również o nowościach w DirectX. Będzie można teraz łączyć interfejs napisany w XAML z grafiką DirectX, które stanie się głównym Windows SDK w Windows 8. Wszystko w systemie jest zoptymalizowane dla DirectX i obudowane wokół niego, od platform deweloperskich, aż po komunikację ze sprzętem. Dzięki temu aplikacje mają pracować dużo wydajniej. Są też jednak pewne wady tego rozwiązania. Jak Microsoft sam przyznaje, deweloperzy, którzy zdecydują się postawić głównie na DirectX, będą mieli więcej pracy nad aplikacjami, które też będą musiały być implementowane w C++.