Pierwszy w Polsce ranking aplikacji i deweloperów mobilnych

Ranking mobilnych aplikacji na AntyApps
Pierwszy w Polsce ranking aplikacji i deweloperów mobilnych

Ranking mobilnych aplikacji na AntyApps

W rankingu znajdziemy więc takie informacje jak najlepsze aplikacje w miesiącu, najlepsi lokalni developerzy, nowa aplikacja miesiąca oraz developer miesiąca. Wszystkie te zestawienia uwzględniają podział na mobilne systemy, a także ze względu na rodzaj aplikacji (darmowe, płatne).

Dowiemy się więc jaka aplikacja na Androida była najczęściej pobierana w kwietniu, który deweloper zaliczył najwięcej pobrań czy też która z nowych płatnych aplikacji na iOS jest warta uwagi.

Unikalność rankingu i danych w nim zawartych (ilość pobrań w Polsce, ilość pobrań na świecie, zmiana pozycji w rankingu) związana jest z faktem, iż sklepy z aplikacjami ani też sami deweloperzy nie udostępniają tych informacji.

Uważamy, że tego typu rankingi i zestawienia już niedługo staną się dla biznesu równie krytyczne co liczby odsłon i unikalnych użytkowników klasycznych stron www, nazwa aplikacji mobilnej będzie natomiast niedługo tak samo eksponowana jak nazwa firmowej strony internetowej — komentuje Grzegorz Marczak

W chwili obecnej rozwoju rynku aplikacji mobilnych (oraz całego ekosystemu) swoją dynamiką przewyższa to co obserwowaliśmy na początku powstania Internetu. Dane dostarczane przez sklepy z aplikacjami nie zaspokajają natomiast dzisiejszego “głodu na informacje” tym bardziej, że zasady tworzenia zestawień najpopularniejszych aplikacji nie są ujawniane. Dane pochodzące od Xyologic pozwalają na lepsze zrozumienie sytuacji i pozycji aplikacji oraz znalezienie nie tylko ciekawych nowych programów mobilnych, ale analizę i badanie trendów — dodaje Zoe Adoamovicz CEO Xyologic.

Ilości pobrań, którą widać w rankingach aplikacji i deweloperów jest estymowana statystycznie. Estymacje te tworzone są na podstawie codziennych obserwacji zmian parametrów aplikacji w sklepach z aplikacjami takich jak ratingi, komentarze, ceny, kategorie i pozycje na top listach. Powstające modele statystyczne, tak jak wszystkie inne, są obarczone błędem. W tym przypadku za dobrą dokładność uznawany jest błąd poniżej 30%.