„Ultraprzemoc w grach musi się skończyć!”

Warren Spector, współodpowiedzialny za serie Deus Ex, Thief, Ultima i System Shock uważa, że gry stały się zbyt brutalne.
Warren Spector

Warren Spector

Spector, w wywiadzie dla GamesIndustry International, stwierdził, że opuścił firmę Eidos po targach E3 2004, bo zorientował się, że wszystkie gry prezentowane na tych targach przez jego pracodawcę były brutalne aż do znudzenia. –

Rozejrzałem się po swoim stoisku, i zdałem sobie sprawę, że jest źle. Teraz jest dużo gorzej — stwierdził.

Jego gry również zawierały dużą dozę przemocy, jednak, jak twierdzi, w jego grach brutalne elementy były projektowane tak, by odrzucały gracza, by czuł, że to jest złe. To, jego zdaniem, nie jest już obecne w grach.

Musimy skończyć z ultraprzemocą. Musimy przestać ją kochać. Nie uważam, by miała ona negatywny wpływ na graczy, ale odnoszę wrażenie, że stała się fetyszem, a teraz jeszcze łączymy ją z niedojrzałym podejściem do seksualności. Uważam po prostu, że to jest niesmaczne. Kiedyś będziemy mieli przez to kłopoty — twierdzi.

Po odejściu z Eidos, Spector założył w 2005 roku studio Junction Point, które przejął Disney Interactive. Jego pierwsza gra, Epic Mickey, została wydana w 2010 roku na konsolę Wii. W tym roku pojawi się jej druga część, zarówno na Wii, jak i PlayStation 3 oraz Xboska 360.

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.