Rozejrzałem się po swoim stoisku, i zdałem sobie sprawę, że jest źle. Teraz jest dużo gorzej — stwierdził.
Jego gry również zawierały dużą dozę przemocy, jednak, jak twierdzi, w jego grach brutalne elementy były projektowane tak, by odrzucały gracza, by czuł, że to jest złe. To, jego zdaniem, nie jest już obecne w grach.
Musimy skończyć z ultraprzemocą. Musimy przestać ją kochać. Nie uważam, by miała ona negatywny wpływ na graczy, ale odnoszę wrażenie, że stała się fetyszem, a teraz jeszcze łączymy ją z niedojrzałym podejściem do seksualności. Uważam po prostu, że to jest niesmaczne. Kiedyś będziemy mieli przez to kłopoty — twierdzi.
Po odejściu z Eidos, Spector założył w 2005 roku studio Junction Point, które przejął Disney Interactive. Jego pierwsza gra, Epic Mickey, została wydana w 2010 roku na konsolę Wii. W tym roku pojawi się jej druga część, zarówno na Wii, jak i PlayStation 3 oraz Xboska 360.