Microsoft przespał okazję na własną rewolucję – Kinect wbudowany w Windows 8

Końcówka roku 2012 szykuje się naprawdę fascynująco dla firmy Microsoft. Najpierw wraz z Nokią zaprezentuje nowy, mobilny system Windows Phone 8, a potem już swój własny projekt – Windows 8, zarówno w standardowej wersji na komputery w architekturze x86, jak i w wersji RT dla tabletów z procesorami ARM. Dochodzą nas plotki, że firma z Redmond pracuje także nad interfejsem Metro dla Xboksa 360, a także nad drugą generacją kontrolera ruchowego Kinect. Pytanie brzmi – dlaczego Microsoft tego wszystkiego nie połączy?
Microsoft przespał okazję na własną rewolucję – Kinect wbudowany w Windows 8
Wbudowany Kinect w laptopy z Windows? Jeszcze nie teraz

Wbudowany Kinect w laptopy z Windows? Jeszcze nie teraz

Wielu analityków i znawców rynku spodziewało się natywnej obsługi kontrolera Kinect w systemie operacyjnym Windows 8. Przecież Microsoft wydał SDK Kinecta dla Windows, a następnie oddzielny kontroler dla swojego systemu operacyjnego, a dodatkowo miniaturyzacja poszła na tyle do przodu, że technologię można by z powodzeniem zmieścić w cienkich obudowach laptopów. Tymczasem żadna z tych sytuacji nie ma miejsca, a Windows RT póki co nawet nie wspiera kontrolera Kinect, nie wspominając o natywnej obsłudze.

Oczywiście, Microsoft i tak znacznie odmienił swój system. Wprowadzono zupełnie nowy interfejs Metro, zdecydowano się na wsparcie procesorów ARM, czy wreszcie dodano natywną obsługę technologii dotykowej. To jednak nie rewolucja, a próba nadążenia za konkurencją.

Wygląda więc na to, że albo Microsoft przespał nieco możliwość zrewolucjonizowania rynku, albo też zrobił to całkowicie świadomie. W tym roku mamy nacieszyć się dotykiem, a za kilka lat będzie czas na rewolucję gestów i mowy.