Nie jesteśmy pewni, czy Chrome jest najlepszą przeglądarką, ale z pewnością rozwija się najszybciej

Przeglądarka Google Chrome obchodzi 4. urodziny

Gdy się pojawiła, wszyscy zastanawiali się po co, przecież jest Firefox. Dziś ma 25 % rynku w Polsce i blisko 20 % na Świecie.

Google Chrome od początku stawiał na maksymalnie prosty interfejs, który może być rozbudowany przez rozszerzenia. Ponadto z wersji na wersję przeglądarka stawała się coraz szybsza, głównie za sprawą silnika JavaScript. To spowodowało, że w okolicach wersji 5.0 praktycznie nie miała konkurencji. Firefox z serii 3.x był w porównaniu do niej bardzo wolny, a Internet Explorer 9 jeszcze nie istniał.

Użytkownicy nie pozostali obojętni na nową przeglądarkę Google, zwłaszcza że jej reklamy pojawiały się nawet na głównej stronie wyszukiwarki. W Polsce Chrome w III kwartale 2008 roku miał 0,12 % udziałów w rynku. 2 lata później było to już 7,82 %. Trzeci kwartał 2011 roku – 16,43 %. Obecny wynik przeglądarki Google to blisko 1/4 rynku. Wyżej jest tylko Firefox.

Jeżeli spojrzymy poza granice naszego kraju, z Chrome również jest nieźle. Choć pierwsze miejsce zajmuje wciąż Internet Explorer – ponad 53 %, to Chrome jest na trzecim miejscu – z wynikiem 19,13 %. To tylko o włos słabiej od Firefoksa, który ma 20,05 %.

Chcesz być na bieżąco z CHIP? Obserwuj nas w Google News