Xbox 360 przejął cały kraj na premierę przebojowego Halo 4!

Xbox 360, jako pierwsza marka w historii, przejmuje Liechtenstein na największą premierę 2012 roku.

Na jeden dzień, górskie krajobrazy zazwyczaj spokojnych terenów Liechtensteinu, stały się sceną dla przebojowej sagi sci-fi. Na rozległych terenach, marka Xbox 360 stworzyła tajemniczą, alternatywną rzeczywistość, zainspirowaną serią gier wideo, która od premiery w 2001 roku znalazła ponad 46 milionów nabywców.

Najbardziej oddani fani oraz przedstawiciele mediów z 16 krajów zostali przetransportowani do wprost nieziemskiego miejsca, aby wziąć udział w iście teatralnym przedsięwzięciu. Specjalnie wybrani na pokaz goście trafili ze ściśle tajnej lokalizacji wprost w serce strefy wojny, odzwierciedlającej pełne przemocy pola bitwy, dzięki wykorzystaniu efektów pirotechnicznych, niespotykanego nagłośnienia i scenografii.

„Seria „Halo” jest multimiliardową marką, która odmieniła oblicze historii rozrywki i zdefiniowała całe pokolenie graczy i gier.” — powiedział Chris Lewis, Wiceprezes Interactive Entertainment Business, Microsoft EMEA. „Rozpoczynając od pierwszej w historii gier wideo premiery na czerwonym dywanie, a kończąc na wystrzeleniu człowieka z odrzutowym plecakiem 20 metrów ponad panoramę Londynu, premiery gier z serii „Halo” kolejno pokonywały granice w branży rozrywkowej. Tym razem również nie zabrakło odpowiedniej oprawy, gdy z okazji premiery „Halo 4″ zmieniliśmy nie do poznania rzeczywisty kraj.”

„Halo 4” stanowi początek nowej sagi w serii „Halo”, która ma na zawsze odmienić oblicze gamingu, wraz z premierą gry – 6 listopada 2012 roku. Zwiastun premierowy gry „Halo 4” został przygotowany przez legendarnych wizjonerów Hollywood – Davida Finchera („Podziemny Krąg”, „Dziewczyna z tatuażem”) i Tima Millera („Scott Pilgrim kontra świat”, „Dziewczyna z tatuażem”). Ścieżkę dźwiękową do gry „Halo 4” skomponował światowej sławy kompozytor i producent Neil Davidge, wieloletni współpracownik i autor największych przebojów grupy Massive Attack.

Xbox 360 współpracował przy tym niecodziennym projekcie z rządową agencją Liechtenstein Marketing, zajmującą się promowaniem kraju jako destynacji turystycznej oraz miejsca przyjaznego biznesowi. Unikalny plan odmiany oblicza Księstwa obejmował:

  • Przerobienie wizerunku stojącego na 70-metrowej skale XIII-wiecznego zamku Gutenberg, jednego z najsłynniejszych obiektów historycznych tego kraju, na futurystyczną fortecę wojskową, w której goście, jako jedni z nielicznych, osobiście zapoznali się z grą „Halo 4”,
  • Przejęcie całego kamieniołomu oraz czynnej kopalni i przerobienie ich na zapierającą dech w piersi arenę, na której w towarzystwie efektów świetlnych i pirotechnicznych pojawił się sam bohater „Halo 4” – Master Chief,
  • Stworzenie Bazy Wojskowej, obok której, na polu jednego z okolicznych farmerów, zostało zaaranżowane zniszczone walką pole bitwy,
  • Wykończenia artystyczne, w postaci specjalnej scenografii, efektów specjalnych i pirotechnicznych,
  • 15-osobową grupę teatralną, która oprowadzała gości po odmienionej lokalizacji podczas dwugodzinnej wycieczki, połączonej z odszyfrowywaniem zakodowanych wiadomości, zawierających wskazówki do uratowania ludzkości przed nieuchronnym atakiem.