Chrome Beta z obsługą WebGL 3x szybszy niż Firefox

Obsługa WebGL jest bardzo istotna. API umożliwia wyświetlanie grafiki 2D i 3D. Innymi słowy pozwala grać w prawdziwe trójwymiarowe gry przez okno przeglądarki. Chrome to pierwsza mobilna “natywna” przeglądarka z obsługą WebGL. Safari w iOS wciąż nie obsługuje tego standardu, podobnie jak Windows Phone, czy nawet standardowa przeglądarka “Internet” wbudowana w Androida.
Chrome Beta z obsługą WebGL 3x szybszy niż Firefox

Jedynymi przeglądarkami wspierającymi WebGL jest mobilny Firefox oraz Opera dla Androida. Przeprowadziliśmy szybkie testy w WebGL Aquarium przygotowanym przez Google teście WebGL Aquarium. Wyniki są zaskakujące. Opera uzyskała 3 fps, Firefox 4 fps, zaś Chrome okazał się 3-krotnie szybszy – 12 fps.

Przy okazji dołączono do przeglądarki obsługę chrome://flags. Gdy wpiszemy ten parametr w pasek adresu, będziemy mogli zmienić mnóstwo ustawień standardowo niedostępnych dla użytkowników. Właśnie w ten sposób musimy włączyć obsługę WebGL dla Androida – funkcja jest domyślnie nieaktywna.

Chrome w wersji Beta dostępny jest w sklepie

Google Play

. Aplikacja jest jednak niedostępna przez wyszukiwarkę systemu Android, trzeba ją zainstalować z powyższego linku.