Czy Ty też grasz na smartfonie w łazience?

Choć hardcorowi gracze ironicznie spoglądają wszystkie gamingowe produkcje na tablety czy smartfony to nie mogą zaprzeczyć, że ten rodzaj rozrywki staje się coraz bardziej popularny i być może wkrótce zdominuje rynek. Poniższa infografika przedstawia kilka ciekawych faktów.
Infografika, fot. Sponsor Pay via popsci.com
Infografika, fot. Sponsor Pay via popsci.com
Niezależnie od tego, czy znajdujesz się w grupie 11% ludzi, którzy grają na smartfonach w łazience z pewnością zauważyłeś jak w ciągu ostatnich kilku lat rozwinęła się ta gałąź elektronicznej rozrywki. Według danych statystycznych opublikowanych przez firmę SponsorPay (która wspołpracuje z dużymi korporacjami takimi jak Zynga czy EA) od 2000r. zanotowano aż 105% wzrost liczby mobilnych graczy (dane dotyczą co prawda tylko USA, ale raczej Europa nie odstaje od tych realiów). Jest to głównie zasługą popularyzacji i łatwego dostępu do smartfonów, które dziś znajdują się w niemal każdej kieszeni. Ponad połowa graczy gra codziennie (najwięcej na łóżku, a nie -jak by się można spodziewać w środkach komunikacji miejskiej).
Z infografiki wynika także, że granie na smartfonie jest popularniejsze nie tylko od oglądania telewizji, ale nawet od grania na PC. Najwięcej graczy, bo aż 33% do grania wykorzystuje właśnie smartfony (32% komputery, 18% konsole, 13% tablety i tylko 4% handheldy)
Jeśli chodzi o płeć, tu królują panie- to właśnie one stanowią 53% smartfonowych graczy. Ciekawie przedstawia się zakres wiekowy. Najwięcej na smartfonie grają osoby w wieku 25-34 lat, a więc już nie młodzież. Najstarsi gracze (65+) preferują natomiast o wiele mocniej granie w gry społecznościowe (17%) niż mobilne (6%). A w co najchętniej gramy na smartfonach? Tu już niespodzianek nie ma: ponad 50 mln użytkowników mają Angry Birds Star Wars, Candy Crush Saga, Words with Friends, Monopoly Millionaires. Tuż za nimi jest Farmville 2 i Texas Holdem Poker.

Infografikę w pełnym rozmiarze znajdziecie pod TYM LINKIEM.

0
Źródło: Popsci.com
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.