Służbowy laptop czy telefon mają przerąbane

21 proc. osób przyznaje, że służbowe urządzenia mobilne, takie jak laptop czy telefon, traktuje gorzej niż prywatne – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Panasonic. Najgorzej ze swoimi urządzeniami obchodzą się pracownicy branży marketingowej i HR. Blisko co trzeci z nich potwierdza, że służbowy laptop czy telefon traktuje gorzej niż własny.

Jak wynika z opublikowanego badania 97 proc. pracowników posiada zarówno urządzenia służbowe, jak i prywatne. Okazuje się jednak, iż wielu z nich o urządzenia otrzymane od firmy nie dba tak, jak o swoje własne. Podczas gdy blisko 60 proc. ankietowanych jedne i drugie traktuje tak samo dobrze, to ponad 20 proc. pracowników o prywatne urządzenia mobilne dba bardziej niż o służbowe. Odsetek osób, które deklarują taki stosunek do firmowej własności jest jeszcze większy wśród pracowników branży marketingowej i HR. 29 proc. z nich przyznaje, że laptop czy telefon otrzymany od firmy traktuje gorzej niż prywatny. Co ciekawe spośród wszystkich badanych pracowników 4 proc. twierdzi, że zarówno z urządzeniami prywatnymi, jak i tymi firmowymi obchodzi się źle.

Źródło: Badanie

Źródło: Badanie „Laptop Pride”

„Wyniki badania pokazują, że wielu pracowników nie dba o służbowy laptop ani telefon, traktując je gorzej niż swoje prywatne urządzenia. Jest to szczególnie widoczne w branży marketingowej i HR. Taki stosunek do firmowych urządzeń przekłada się na liczbę ich uszkodzeń. Dlatego też pracodawcy przy zakupie firmowego sprzętu powinni zwrócić uwagę nie tylko na jego parametry techniczne, ale także na wytrzymałość.” — mówi Jacek Wielgus, Business Development Manager w firmie Panasonic.

Badanie „Laptop Pride” zostało przeprowadzone w Wielkiej Brytanii przez agencję badawczą Dynamic Markets między 30 listopada a 14 grudnia 2012 roku na próbie 501 osób.

0
Źródło: Panasonic
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.