GDC 2013 – Podróż zgarnia najważniejsze nagrody

Wydawać by się mogło, że gra, która wygrywa wszelkie konkursy i podbija serca graczy powinna zarobić na siebie z nawiązką. Niestety Podróż nie tylko na siebie nie zarobiła, ale doprowadziła Thatgamecompany na skraj bankructwa.
Journey, screen z gry

Journey, screen z gry

Za każdym razem, gdy widzę, że Journey zdobywa kolejne nagrody wciąż nie mogę zrozumieć, jak tak genialna gra mogła przynieść tak słabe wyniki sprzedażowe. Jenova Chen, założyciel studia Thatgamecompany (Flower,Flow,Journey) w jednym z wywiadów przyznał, że proces produkcyjny gry nie przebiegał wzorowo (gra zaliczyła dwuletni poślizg), oraz dodał, że przy następnym projekcie ma zamiar odnieść sukces finansowy, który w przypadku Podróży został zahamowany przez wydanie gry jedynie na platformie PS3. Miejmy nadzieję, że Thatgamecompany z pomocą Sony stanie jakoś na nogi i nie raz zaskoczy nas równie pięknymi grami.

W trzynastej edycji Game Developer Conference Podróż była niekwestionowanym liderem. Gra zdobyła nagrody aż w sześciu kategoriach konkurując z wysokobudżetowymi tytułami takimi jak Dishonored, Borderlands 2 czy Mass Effect 3. Poniżej przedstawiamy pełną listę zwycięzców, wraz z nominacjami.

Gra roku 2012

  • Podróż (Thatgamecompany/Sony Computer Entertainment)
  • Dishonored (Arkane Studios/Bethesda Softworks)
  • The Walking Dead (Telltale Games)
  • Mass Effect 3 (BioWare/Electronic Arts)
  • XCOM: Enemy Unknown (Firaxis Games/2K Games)

Najbardziej innowacyjna gra

  • Podróż (Thatgamecompany/Sony Computer Entertainment)
  • Mark of the Ninja (Klei Entertainment/Microsoft Studios)
  • FTL: Faster Than Light (Subset Games)
  • The Unfinished Swan (Giant Sparrow/Sony Computer Entertainment)
  • ZombiU (Ubisoft Montpellier/Ubisoft)

Najlepsza oprawa dźwiękowa

  • Podróż (Thatgamecompany/Sony Computer Entertainment)
  • Hotline Miami (Dennaton Games/Devolver Digital)
  • Sound Shapes (Queasy Games/Sony Computer Entertainment)
  • Assassin’s Creed 3 (Ubisoft Montreal/Ubisoft)
  • Halo 4 (343 Industries/Microsoft Studios)

Najlepszy debiut studia

  • Subset Games (FTL: Faster Than Light)
  • Humble Hearts (Dust: An Elysian Tail)
  • Polytron Corporation (Fez)
  • Giant Sparrow (The Unfinished Swan)
  • Fireproof Games (The Room )
  • Podróż (Thatgamecompany/Sony Computer Entertainment)
  • The Walking Dead (Telltale Games)
  • Spelunky (Derek Yu/Andy Hull)
  • Trials: Evolution (RedLynx/Microsoft Studios)
  • Mark Of The Ninja (Klei Entertainment/Microsoft Studios)

Najlepszy projekt gry

  • Podróż (Thatgamecompany/Sony Computer Entertainment)
  • Dishonored (Arkane Studios/Bethesda Softworks)
  • Mark Of The Ninja (Klei Entertainment/Microsoft Studios)
  • Spelunky (Derek Yu/Andy Hull)
  • XCOM: Enemy Unknown (Firaxis Games/2K Games)

Najlepsza gra na sprzęt przenośny

  • The Room (Fireproof Games)
  • Gravity Rush (SCE Japan Studio/Sony Computer Entertainment)
  • Hero Academy (Robot Entertainment)
  • Sound Shapes (Queasy Games/Sony Computer Entertainment)
  • Kid Icarus: Uprising (Sora/Nintendo)

Najlepsza fabuła

  • The Walking Dead (Telltale Games)
  • Spec Ops: The Line (Yager Entertainment/2K Games)
  • Mass Effect 3 (BioWare/Electronic Arts)
  • Dishonored (Arkane Studios/Bethesda Softworks)
  • Virtue’s Last Reward (Chunsoft/Aksys Games)

Najlepiej wykorzystana technologia

  • Far Cry 3 (Ubisoft Montreal/Ubisoft)
  • PlanetSide 2 (Sony Online Entertainment)
  • Halo 4 (343 Industries/Microsoft Studios)
  • Call of Duty: Black Ops 2 (Treyarch/Activision)
  • Assassin’s Creed 3 (Ubisoft Montreal/Ubisoft)

Najlepsza oprawa wizualna

  • Podróż (Thatgamecompany/Sony Computer Entertainment)
  • Borderlands 2 (Gearbox Software/2K Games)
  • Far Cry 3 (Ubisoft Montreal/Ubisoft)
  • Dishonored (Arkane Studios/Bethesda Softworks)
  • Halo 4 (343 Industries/Microsoft Studios)
Źródło: Polygon
Close

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.