Nvidia prezentuje Face Works – nową technologię renderowania twarzy

Nvidia prezentuje Face Works – nową technologię renderowania twarzy
W tym roku widzieliśmy już demo technologiczne od Quantic Dream. Zaprezentowane podczas konferencji PlayStation Meeting zrobiło wielkie wrażenie, na tych graczach, którzy ponad wszytko czekają na rozkwit ery fotorealistycznej grafiki.
Kadr z dema technologicznego Quantic Dream

Kadr z dema technologicznego Quantic Dream
Na tegorocznej GPU Technology Conference także Nvidia postanowiła pokazać światu efekty swojej pracy w dziedzinie renderowania twarzy w czasie rzeczywistym. Na komputerze z kartą GeForce Titan zaprezentowano wirtualną twarz mężczyzny, która w bardzo “ludzki” sposób reagowała na różne emocje. By otrzymać tak dokładny obraz sylwetki całej postaci potrzeba wykorzystać 32GB danych z sesji motion capture pochodzących ze 156 kamer. Technologia Face Works kompresuje te informacje do zaledwie 300 MB, dzięki czemu obraz ten może być renderowany w czasie rzeczywistym.

Ale czy uzyskanie takiej grafiki będzie możliwe na konsolach nowej generacji? CEO Nvidi, Jen-Hsun Huang podczas prezentacji wyjaśnił, że render twarzy mężczyzny zajmuje około 2 teraflopów. Wydajność karty Titan szacowana jest na 4,5 teraflopów, ale PS4 wytrzyma tylko 1,84 teraflopy, a według plotek wydajność nowego Xboxa oscylować ma w okolicach 1,2 teraflopa. Czy to znaczy, że taki obraz jednak nie będzie możliwy? Nie do końca. Demo technologiczne bowiem wyświetlane było w 60 klatkach na sekundę w rozdzielczości 1080 p. Przy 30 FPS-ach kalkulacje obniżyłyby się o połowę, a zatem – teoretycznie byłoby to możliwe. Należy pamiętać jednak, że to dotyczy tylko twarzy samej postaci. Do fotorealistycznych scen generowanych w czasie rzeczywistym jeszcze dużo brakuje.