Pierwsze pewne informacje o Thief!

Wczoraj pojawiły się przecieki na temat nowej odsłony serii Thief, ale dopiero dzisiaj gra została oficjalnie zapowiedziana na łamach serwisu Game Informer. Zobaczcie, co już wiemy.
Kwietniowa okładka Gameinformera z zapowiedzią Thief

Kwietniowa okładka Gameinformera z zapowiedzią Thief

Nowy

Thief

(bez cyfry 4 – jak się okazuje) powstaje w studiu

Eidos Montreal

(Deus Ex: Human Revolution) i będzie gotowy w przyszłym roku na PC oraz konsole nowej generacji (w tym PS4). Choć na pierwszy rzut oka produkcja przypomina w dość dużym stopniu ubiegłoroczny Dishonored studio poinformowało, że Thief będzie wierny swoim poprzednim odsłonom i będzie przede wszystkim skradanką, a nie typową grą akcji.

Fabuła

Główny bohater gry –

Garrett

– którego śmiało możemy nazwać mistrzem wśród złodziei powraca do gotyckiej metropolii, by wykorzystać chaos powstały w wyniku zarazy do szybszego wzbogacenia się. Miastem rządzi twarda ręka Barona, którego postać z pewnością kojarzą fani serii.

Akcję gry będziemy obserwować w dużej mierze z perspektywy pierwszej osoby. Misje, których podejmie się Garrett będzie można przejść na wiele sposobów. Twórcy gry obiecują alternatywne ścieżki i możliwość wykorzystania znanych mechanizmów – zaciemnionych miejsc, ukrytych przejść, zagadek logicznych czy po prostu podsłuchiwania bohaterów pobocznych, którzy często ujawnią nam wiedzę na temat danej lokacji. Dzięki temu rozgrywka będzie nieliniowa.

Złodziejskie sekrety

Garrtett to nie wojownik dlatego jego arsenał ograniczy się do łuku (z kilkoma rodzajami strzał np. z suchego lodu, którym zgasi źródła światła), pałki ogłuszającej przeciwników i – tu nowość w serii – szpon, dzięki którym wejdzie po ścianach budynków. Nie zabraknie też wytrychów umożliwiających otwarcie zamków.

W trakcie rozgrywki przyjdzie nam używać także specjalnego

trybu skupienia

(„Focus”), w którym podświetlone zostaną najciekawsze elementy: odciski palców, obiekty interaktywne, artefakty itp. Tryb ten zadziała także jako spowolnienie czasu podczas okradania mieszków przechodniów, a także umożliwi użycie tzw. punktów ataku, które w zależności od ich zdobytej ilości umożliwią ucieczkę z pola walki lub obezwładnienie przeciwnika.

0
Źródło: GameInformer
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.