Stworzył grę i… zakopał ją na pustyni

Jason Rohrer, który zasłynął wcześniej m.in. z gry Passage stworzył grę dla naszych praprapraprawnuków i ich potomnych. Tym projektem wygrał Game Design Challenge na tegorocznym Game Developer Conference.
Jason Rohrer

Jason Rohrer
Temat tegorocznego konkursu Game Design Challenge był dość trudny. Uczestnicy mieli stworzyć grę dotyczącą motywu „Ostatnia gra ludzkości„. Jason Rohrer pokonał wszystkich konkurentów choć tak naprawdę – nawet nie pokazał swojej gry. Jak to możliwe?

Rohrer najpierw skonstruował zasady gry planszowej, które testowała stworzona przez niego sztuczna inteligencja ( w ten sposób nawet on sam nie musiał grać w grę), a następnie zbudował właściwą planszę z metalu. Do pudełka z grą włożył także 3-stronicową instrukcję wydrukowaną na bezkwasowym papierze i umieścił w hermetycznie zamkniętym opakowaniu. Następnie zakopał ją na pustyni w Nevadzie, z daleka od dróg i ludzkich siedzib.

Podczas swojego wystąpienia na GDC przekazał publiczności koperty, z których każda zawierała zestaw 900 współrzędnych ( z czego tylko jeden zestaw współrzędnych GPS był prawidłowy). Według jego wyliczeń, zakładając, że jedna osoba chciałaby sprawdzić dziennie jedną pozycję z listy, odszukanie gry zajęłoby jej milion dni, czyli około 2700 lat…

0
Źródło: Polygon
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.