3DMark dla Androida już jest!

Pierwsza wersja aplikacji o nazwie 3DMark99 pojawiła się jeszcze w 1998 roku. Była kompatybilna z Windows 95 oraz Windows 98 i zgodna z DirectX 6.0. Najnowsza wersja, wydana po 15 latach, obsługuje nie tylko Windows Vista, 7/ 8 oraz urządzenia mobilne – Android oraz iOS. Testy wykorzystują DirectX 11, a w przypadku Androida – OpenGL ES 2.0.
3DMark dla Androida już jest!

Do działania wymaga Androida w wersji przynajmniej 3.1, 1 GB pamięci RAM, układu GPU zgodnego z OpenGL ES 2.0 oraz 300 MB przestrzeni na karcie pamięci. Jak podkreśla producent –

nowy 3DMark

jest zgodny z ponad 1000 różnych modeli. Użytkownicy zgłaszają jednak, że są problemy z uruchomieniem testów na popularnych modelach Samsunga, w tym Galaxy S3 oraz Galaxy Nexus.

Serwis

AnandTech

zdążył już przetestować aplikację wykorzystując do tego wiele popularnych smartfonów i tabletów. Jak wynika z porównania – HTC One oraz Google Nexus 4 nie mają sobie równych pod względem wydajności graficznej. Jeżeli chodzi o testy przeliczania fizyki, czołówka to znów HTC One oraz Samsung Galaxy Note 2.