Gry mają pozytywny wpływ na dzieci – mówią najnowsze badania

Wyniki pięcioletnich badań przeprowadzonych przez dr Kathy Sanford z University of Victoria w Kolumbii Brytyjskiej na grupie dzieci w wieku do 13 do 17 lat pokazują, że gry wideo wcale nie są tak straszne jak by się mogło wydawać. Aktywne granie wzbogaca charakter dziecka o wiele pozytywnych cech.
'Mass Effect' - gra, w której bohater może być bohaterem lub renegatem

„Mass Effect” – gra, w której bohater może być bohaterem lub renegatem

Podczas konferencji koncentrującej się na problemach ludzkości Sanford skomentowała wyniki badań: „Odkryliśmy, że dzieci [grające w gry wideo] uczyły się dużo lepiej niż mogliśmy to sobie wcześniej wyobrazić. Potrafiły sprawnie rozwiązywać więcej problemów i układać strategie działań. Uczyły się kooperacji i zwiększyły swoje zdolności przywódcze. Ale najgłębszą rzeczą, która dała mi do myślenia na temat ich obywatelskiego zaangażowania, był fakt, że potrafiły cały czas podejmować etyczne i moralne decyzje. Dzieci starały się wchodzić w role swoich ulubionych bohaterów. Przez to, że niektóre postacie w grach są złe czy zachowują się niewłaściwie, dzieci potrafiły szybciej dostrzec konsekwencje własnych wyborów.”

Mimo to Sanford ostrzega też rodziców, że zawsze powinni kontrolować w jaki sposób dziecko spędza wolny czas – w co gra, z kim rozmawia w sieci, jakie programy telewizyjne ogląda: ”

Okażmy zainteresowanie naszym dzieciom. Niektórzy bohaterowie są problematyczni, w grach i telewizji jest dużo seksizmu, ale musimy o tym rozmawiać z dziećmi, tłumaczyć im, a nie po prostu blokować dostęp do takich treści”.

0
Źródło: VG24/7
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.