Drugie oblicze Kickstartera

Drugie oblicze Kickstartera

Choć z pozoru brzmi to bezsensownie to jednak należy przyjrzeć się zagadnieniu od drugiej strony. Broken Age miało być grą przygodową, nad którą pracowałaby niewielka część zespołu Double Fine. Do jej ukończenia potrzebne było zaledwie 400 tys $. Ale gdy projekt zebrał ponad 3 miliony dolarów Schafer wiedział, że będzie musiał podnieść wartość samej gry, by usatysfakcjonowała ona fanów. Ambitne plany wymagają jednak czasu, a za czas pracowników trzeba rzecz jasna zapłacić. I przy ponownym przeliczeniu kosztów okazało się, że nawet tak gigantyczna suma jak 3 miliony $ wcale nie wystarczy na ich pokrycie…

W związku z tym Broken Age ukaże się w dwóch odcinkach. Pierwsza połowa gry zostanie wydana w styczniu 2014r. na Steam w ramach programu Early Access, gdzie za opłatą będzie można uzyskać dostęp do wczesnej wersji gry. Double Fine ma nadzieję, że z tych dodatkowych pieniędzy uda się pokryć resztę kosztów w taki sposób, by druga część gry ukazała się na przełomie kwietnia i maja 2014r. Oczywiście te osoby, które wpłaciły już konkretne sumy na Kickstarterze otrzymają bezpłatny dostęp do gry na platformie Valve.