Odliczanie do finału: czas nauki, czas zabawy, czas wyciągania wniosków

Po południu wycieczka autokarowa najpierw przebiła się przez zakorkowany Petersburg, by opuścić miejske mury i dotrzeć dotrzeć do rosyjskego, agroturystycznego parku rozrywki. Tam można było (pod okiem instruktorów) postrzelać z łuku, wybić monetę, zatańczyć, wziąć udział w przeciąganiu liny, albo samodzielnie pomalować ceramiczne figurki lub ulepić garnek z gliny. Po posiłku wycieczka przeniosła się do zespołu pałacowo-ogrodowego Peterhof, położonego nad Zatoką Fińską. Wypełniony fontannami park krył kilka niespodzianek – nieostrożni podróżni mogli nagle stać się celem wymierzonego w nich wodotrysku.
Odliczanie do finału: czas nauki, czas zabawy, czas wyciągania wniosków

Na krańcu wycieczki oczekiwał ilustrowany muzyką pokaz Wielkiej Kaskady – znajdującego się przed pałacem systemu fontann. Studenci ukończyli wycieczkę pozując do wspólnego zdjęcia, a kolorowy tłum uczestników Imagine Cup obserował z góry dron. Jednak podczas całego dnia wciąż dominowały rozmowy o projektach konkursowych, a grono naszych studentów uważnie analizowało wypowiedzi jurorów.

Z moich obserwacji wynika, że jedno na pewno zmieniło się wraz z ewolucją Imagine Cup – studenci wiedzą czego chcą, w jaki sposób dążyć do celu i go osiągnąć – dzięki konkursowi technologicznemu zdobywają niezwykle ważne, praktyczne doświadczenia – bombardowani z każdej strony pytaniami, sugestiami, podpowiedziami, dopracowują szczególy swoich rozwiązań i szybo uczą się podstaw marketingu – podczas pokazów dla prasy, trudno było przejść obok stoiska i nie zostać zaproszonym do posłuchania i prezentacji każdego z projektów. Praktyka czyni mistrza, a wysiłek włożony w bardzo dokładne przygotowanie prezentacji dla jury przełożył się na swobodę i umiejętność zaprezentowania tego samego pomysłu przed większym gronem zainteresowanych osób.

Zespół TapBoarders w ramach nagrody za zwycięstwo w finałach krajowych zyskał silny atut. Nad szczegółami prezentacji polskiego projektu czuwał profesjonalny trener, pan Maciek Żylewicz – i, podobnie jak w zmaganiach olimpijskich, wysiłek opłacił się – prezentacja Multiboarda była prawdopodobnie najlepiej przygotowanym pokazem polskiego projektu.

“Studenci są przygotowani i myślą o biznesie. Młody człowiek po studiach ma szansę i odwagę zaryzykować.” powiedział nam Rafał Albin, Dyrektor działu nowych technologii, Microsoft.

Papierowe terimino od autora Tetrisa

Papierowe terimino od autora Tetrisa

Jeśli ktokolwiek pamięta, grał lub lubi układanki logiczno-zręcznościowe, podczas Imagine Cup 2013 mógł spotkać niezwykłą osobę – w gronie sędziów kategorii konkursowej Gry jest Aleksiej Pażytnow, autor Tetrisa, który powstał w 1984 roku na komputerze Elektronika 60 – w przyszłym roku Tetris ukończy 30 lat. Przyznajcie się, ktoś kto nie grał w Tetrisa?