Odliczanie do finału: czas nauki, czas zabawy, czas wyciągania wniosków

Środa rozpoczęła się od zamkniętych dla prasy prezentacji studenckich projektów przed gronem sędziów, którzy sprawdzali jak w praktyce działają przygotowane aplikacje. Po ostatnim wysiłku, nastał czas na chwilę oddechu przed wielkim finałem Imagine Cup 2013.

Po południu wycieczka autokarowa najpierw przebiła się przez zakorkowany Petersburg, by opuścić miejske mury i dotrzeć dotrzeć do rosyjskego, agroturystycznego parku rozrywki. Tam można było (pod okiem instruktorów) postrzelać z łuku, wybić monetę, zatańczyć, wziąć udział w przeciąganiu liny, albo samodzielnie pomalować ceramiczne figurki lub ulepić garnek z gliny. Po posiłku wycieczka przeniosła się do zespołu pałacowo-ogrodowego Peterhof, położonego nad Zatoką Fińską. Wypełniony fontannami park krył kilka niespodzianek – nieostrożni podróżni mogli nagle stać się celem wymierzonego w nich wodotrysku.

Na krańcu wycieczki oczekiwał ilustrowany muzyką pokaz Wielkiej Kaskady – znajdującego się przed pałacem systemu fontann. Studenci ukończyli wycieczkę pozując do wspólnego zdjęcia, a kolorowy tłum uczestników Imagine Cup obserował z góry dron. Jednak podczas całego dnia wciąż dominowały rozmowy o projektach konkursowych, a grono naszych studentów uważnie analizowało wypowiedzi jurorów.

Z moich obserwacji wynika, że jedno na pewno zmieniło się wraz z ewolucją Imagine Cup – studenci wiedzą czego chcą, w jaki sposób dążyć do celu i go osiągnąć – dzięki konkursowi technologicznemu zdobywają niezwykle ważne, praktyczne doświadczenia – bombardowani z każdej strony pytaniami, sugestiami, podpowiedziami, dopracowują szczególy swoich rozwiązań i szybo uczą się podstaw marketingu – podczas pokazów dla prasy, trudno było przejść obok stoiska i nie zostać zaproszonym do posłuchania i prezentacji każdego z projektów. Praktyka czyni mistrza, a wysiłek włożony w bardzo dokładne przygotowanie prezentacji dla jury przełożył się na swobodę i umiejętność zaprezentowania tego samego pomysłu przed większym gronem zainteresowanych osób.

Zespół TapBoarders w ramach nagrody za zwycięstwo w finałach krajowych zyskał silny atut. Nad szczegółami prezentacji polskiego projektu czuwał profesjonalny trener, pan Maciek Żylewicz – i, podobnie jak w zmaganiach olimpijskich, wysiłek opłacił się – prezentacja Multiboarda była prawdopodobnie najlepiej przygotowanym pokazem polskiego projektu.

„Studenci są przygotowani i myślą o biznesie. Młody człowiek po studiach ma szansę i odwagę zaryzykować.” powiedział nam Rafał Albin, Dyrektor działu nowych technologii, Microsoft.

Papierowe terimino od autora Tetrisa

Papierowe terimino od autora Tetrisa

Jeśli ktokolwiek pamięta, grał lub lubi układanki logiczno-zręcznościowe, podczas Imagine Cup 2013 mógł spotkać niezwykłą osobę – w gronie sędziów kategorii konkursowej Gry jest Aleksiej Pażytnow, autor Tetrisa, który powstał w 1984 roku na komputerze Elektronika 60 – w przyszłym roku Tetris ukończy 30 lat. Przyznajcie się, ktoś kto nie grał w Tetrisa?

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.