Panta Rhei: oszałamiająca grafika dzięki nowemu silnikowi

Panta Rhei: oszałamiająca grafika dzięki nowemu silnikowi

O samej grze jeszcze nie wiele wiadomo, prócz tego, że powstaje równocześnie z silnikiem Panta Rhei. Natomiast o tym ostatnim dowiedzieliśmy się nieco więcej za sprawą japońskiej strony Game Watch, która umieściła wywiad z programistami Capcomu.

Prace nad silnikiem graficznym rozpoczęto w 2011r. w związku z problemami jakie stwarzał ówczesny engine – MT Framework. Było oczywiste, że stara technologia nie będzie w stanie sprostać wymogom gier nowej generacji. Panta Rhei ma cechować się przyjazną dla developerów obsługą przy jednoczesnym zachowaniu wizualnego przepychu, mającego zadowolić skrajne grupy graczy.

Demo, które widzieliśmy na prezentacji PlayStation Meeting (przypominamy je powyżej) działające w czasie rzeczywistym wyświetlało w poszczególnych scenach 10-20 milionów polygonów i nie spadało poniżej 30 klatek na sekundę. Do stworzenia tej prezentacji wykorzystano 2GB tekstur. Demo odpalone było na pececie wyposażonym w procesor Intel Core i7, 8GB RAMu i kartę graficzną NVIDIA Geforce GTX 570.

Panta Rhei będzie korzystał z teselacji i wielu innych technik pozwalających poprawić jakość obrazu m.in.- Approximating Catmull-Clark Subdivision Surfaces (automatyczn generowanie gładkich powierzchni), DLOD (dynamiczny poziom detali), Tile Based Deferred i Forward Rendering (techniki renderingu służące do tworzenia np. półprzeźroczystych obiektów), Voxel Cone Tracing (dynamiczne oświetlenie) oraz Partially Resident Textures (zastosowanie tekstur o olbrzymiej rozdzielczości przy mniejszym obciążeniu sprzętu).

Do sieci trafił też krótki materiał pokazujący jak Panta Rhei będzie radził sobie z symulacją ognia i dymu (zobacz poniżej). Trzeba przyznać, że wygląda to naprawdę imponująco.