Fani Dragon Age: Początek z pewnością ucieszą się na wieść, że do Inquisition powróci taktyczny widok z pola walki (dotyczy to wszystkich platform). Podczas potyczek będziemy mogli zatem zatrzymać czas i wydać określone komendy postaciom lub przejąć nad nimi bezpośrednią kontrolę. Oczywiście będzie to opcja dodatkowa – nadal głównym widokiem w grze jest perspektywa zza pleców.
Inquisition nie będzie posiadało otwartego świata, ale twórcy obiecują, że nie będzie to też gra o typowo zamkniętej strukturze. BioWare przyznaje zresztą, że jest to największa gra nad jaką pracowało studio. Gra tworzona jest na silniku Frostbite 3, a jak wygląda w akcji możecie przekonać się poniżej. Według słów developera konsolowe wersje gry nie będą odstawały graficznie od komputerowej – będą posiadały jedynie lekko zmodyfikowany interfejs.
Premiera Dragon Age: Inquisiton planowana jest na jesień przyszłego roku na PC, PS3, PS4, Xbox 360 i Xbox One.