Valve prezentuje swój innowacyjny kontroler

Valve prezentuje swój innowacyjny kontroler

Po ogłoszeniu systemu operacyjnego oraz komputerów, które będą na nim działały przyszedł czas na odsłonięcie ostatniej zasłony. Uzupełnieniem powyższych dwóch rzeczy będzie Steam Controller, który według zapewnień Valve będzie w stanie zastąpić nam całkowicie myszkę i klawiaturę.

Na pierwszy rzut oka pad wygląda cokolwiek dziwnie. Nie posiada ani krzyżaka, ani gałek analogowych, a przyciski funkcyjne rozmieszczone są w nieintuicyjny sposób. Podobnie jak w najnowszym DualShocku od PS4 także i tutaj znalazło się miejsce na ekran dotykowy – w przypadku urządzenia Valve jednak jest on dużo większy i za jego pomocą będziemy mogli wyświetlać sobie… dodatkowe przyciski. Po lewej i prawej stronie pada znajdują się także panele dotykowe o dużej czułości, które będziemy mogli również wcisnąć. Według Valve panele te zapewnią nam taką samą precyzję jak standardowe myszki. Innymi słowy pad będzie nadawał się dla fanów gier wszelakich: strategii, gier akcji, FPS-ów czy gier logicznych.

Z uwagi na swoją budowę kontroler musiał także inny system wibracji. Zamiast standardowych odważników pad wyposażono w siłowniki rezonansowe, które w istotny sposób wpłyną na odbiór wibracji. Dzięki nim będziemy mogli np. poczuć fakturę materiałów, prędkość w grach wyścigowych czy siłę ciosu.

Kontroler będzie kompatybilny z każdą grą, która znalazła się lub dopiero znajdzie w katalogu Steam. System obsługi pozwoli nam także dowolnie skonfigurować przyciski w grach pod nasze preferencje, a zapisanymi ustawieniami będziemy mogli podzielić się z resztą społeczności. To jednak nie wszystko. Valve udostępni także plany techniczne i elektroniczne urządzenia, by gracze mogli samodzielnie je modyfikować lub przesyłać im własne sugestie.