Użytkownicy PS4 kochają transmitować rozgrywkę

Usługi streamujące takie jak Twitch czy Ustream cieszą się na nowej konsoli Sony olbrzymim zainteresowaniem.

Po premierze PS4, podczas której na całym świecie sprzedano około 2,1 miliona sztuk, wielu użytkowników systemu korzysta z dostępnej za darmo funkcji transmitowania rozgrywki na żywo, aby dzielić się swoimi osiągnięciami, kontaktować ze znajomymi i tworzyć nowe społeczności.

Od czasu premiery stworzono ponad 800 000 transmisji rozgrywek i przeszło 7,1 miliona sesji oglądania na serwisach streamujących, Twitch i Ustream, co w sumie dało ponad 20 milionów minut rozgrywki transmitowanej na żywo. Aż 10% całej zawartości serwisu Twitch pochodzi właśnie od użytkowników PS4. Według Ustream zaś średni czas transmisji oscyluje w okolicach 31 minut.

Co najczęściej transmitują gracze? Tu prym wiedzie Battlefield 4, Killzone: Shadow Fall oraz Call of Duty: Ghost, czyli innymi słowy – widowiskowe strzelaniny z perspektywy pierwszej osoby.

„PlayStation 4 zostało zaprojektowanie specjalnie po to, aby ludzie mogli się dzielić swoimi wrażeniami. Zainteresowanie transmitowaniem rozgrywki na żywo przerosło nasze najśmielsze oczekiwania”– powiedział Shuhei Yoshida, prezes Sony Computer Entertainment Worldwide Studios.

Jesteśmy bardzo podekscytowani tym, że gracze z radością przyjęli możliwość transmitowania rozgrywki na żywo za pośrednictwem systemu PS4, i nie możemy się doczekać, by zobaczyć, jak w najbliższych latach fani PlayStation zmienią oblicze społecznościowego grania”.