Popularna gra o zombie uczy etyki w szkole

Wartość edukacyjną The Walking Dead docenili norwescy nauczyciele.

Zazwyczaj w grach RPG mamy jasno sprecyzowane strony konfliktu. W opcjach dialogowych bez problemu zauważamy, która decyzja jest „dobra”, a która „zła”. Wiemy, co podwyższy nam poziom Paragona, a co Renegata. The Walking Dead natomiast pokazuje nam, że w życiu rzadko kiedy musimy wybierać między bielą, a czernią. Zamiast tego przygotowuje nas na to, że często staniemy przed wyborami, których wcale nie będziemy chcieli podejmować.

W norweskim Bergen Tobias Staaby postanowił wykorzystać powyższą grę przygodową w swoich zajęciach z etyki. Nauczyciel uważa, że w wydarzenia w grze stanowią punkt wyjścia do dyskusji na temat moralnych problemów. Studenci anonimowo podczas rozgrywki podejmują wybory, które następnie omawiane są w grupie. Tobias Staaby ma nadzieję, że więcej nauczycieli będzie w przyszłości wykorzystywać różne gry wideo do celów edukacyjnych.

Powyżej można obejrzeć nagranie z norweskiego reportażu (angielskie napisy można włączyć przez opcje w odtwarzaczu YouTube).