Project Morpheus: pierwsza oficjalna prezentacja! [wideo]

Project Morpheus: pierwsza oficjalna prezentacja! [wideo]

Sony pracowało nad swoimi goglami znacznie dłużej niż ekipa Oculus Rifta. Project Morpheus (nazwa robocza), który mieli okazję przetestować uczestnicy tegorocznego GDC jest dopiero prototypem i jego parametry techniczne mogą ulec zmianie. Na razie na 5-calowym ekranie wyświetlany jest obraz w rozdzielczości 1920×1080 (960×1080 na jedno oko) o 90-stopniowym kącie widzenia.

Richard Marks, główny projektant urządzenia, podczas prezentacji tłumaczył, że dopiero moc obliczeniowa PS4 pozwoliła wygenerować rozszerzoną rzeczywistość. Gogle będą posiadały świecące sensory, dzięki którym kamera PlayStation Camera rozpozna prawidłowe położenie naszej głowy. Urządzenie będzie współpracowało także z PS Move, które zastąpi nam w grach fizyczne obiekty np. miecze, oraz oczywiście DualShockiem 4. Sony zależy na tym, by gracz, który włoży na głowę ich gogle naprawdę poczuł, że znajduje się w innym miejscu. Dlatego oprócz doskonałego obrazu mamy otrzymać także dźwięk, który będzie dostosowywał się do naszego położenia w przestrzeni.

Co ciekawe jedna firma nie zamierza poprzestać tylko na elektronicznej rozgrywce. Jedno z dem technologicznych powstało w oparciu o zdjęcia Marsa z łazika Curiosity – Marks uważa, że gogle do wirtualnej rzeczywistości w niedalekiej przyszłości będą mogły posłużyć do interaktywnych wycieczek. Sugerowana cena gogli i data premiery nie zostały jeszcze ujawnione.