Nadjeżdża najbardziej rozbudowana część cyklu – Codemasters zapowiada GRID: Autosport

Już za dwa miesiące - dokładnie 28 czerwca br. - do sprzedaży trafi najnowsza część popularnej serii gier wyścigowych. Co ciekawe jednak tytuł ominie konsole nowej generacji. Grid: Autosport pojawi się na komputerach PC, konsolach PS3 i Xbox 360 oraz...tabletach.

Brak wersji na PS4 i Xbox One jest zaskakujący o tyle, że gra (jak czytamy w informacji prasowej – na zaawansowanych systemach) będzie wykorzystywać tekstury w rozdzielczości 4K i dostarczać wrażeń w 1080p w 60 klatkach na sekundę. Zamiast wsparcia next-genów postanowiono zoptymalizować grę pod tablety z procesorami Intel Atom. Na uwagę zasługuje również fakt, że do współpracy przy produkcji najnowszego GRID-a zaproszono redaktorów magazynu Autosport:

„Wielu z naszych dziennikarzy, którzy pomagali przy projektowaniu modelu jazdy, to byli kierowcy wyścigowi i/lub aktywni amatorzy. Wszyscy mają jednak dogłębną wiedzę na temat wszystkich sportów motorowych. Spędzili oni mnóstwo weekendów w padokach, dzięki czemu Codemasters mogli skorzystać z ich wiedzy i poznać drobne szczegóły, które w przeciwnym wypadku mogłyby im umknąć. W tej grze, choć model jazdy jest niezwykle realistyczny, nie trzeba spędzić wielu godzin, by go opanować – i o to właśnie chodzi w prawdziwych wyścigach. Po prostu chcemy poczuć, jak to jest się ścigać”– powiedział Simon Strang z magazynu Autosport.

Czego możemy spodziewać się zatem po nowej odsłonie? Przede wszystkim realistycznego stylu jazdy oraz powrotu widoku z wnętrza samochodu. Tryb kariery pozwoli wyspecjalizować nam się w ulubionej dyscyplinie, ale nic nie będzie stało na przeszkodzie by zostać mistrzem w każdej.

Będdziemy mogli poczuć agresję sfory w serii samochodów turystycznych, dbać o zużycie opon i ścigać się nocą w zawodach wytrzymałości, ostrożnie prowadzić kruche bolidy, pokazać opanowanie w zawodach samochodów tuningowanych i popisywać się refleksem w wyścigach ulicznych. Każda niepowtarzalna kategoria zawiera serie przeznaczone dla różnych klas, w tym samochody turystyczne, hiper, GT, prototypy, bolidy jednomiejscowe, pojazdy modyfikowane, samochody driftowe i wiele, wiele innych. Lokacji również będzie co nie miara – dostępnych będzie ponad 100 tras podzielonych na 22 kategorie.

Nie zabraknie także atrakcji dla miłośników funkcji społecznościowych. W sieciowym trybie RaceNet wprowadzane będą co tydzień nowe wyzwania. Zadbano również o dodanie nowych klubów wyścigowych, w ramach których będziemy toczyć pojedynki klanowe. Zwolennicy kanapowych rozgrywek będą mogli pobawić się w trybie imprezy, demolki i rywalizacji na dzielonym ekranie.

0
Źródło: Volvo
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.