Valve udostępniło lokalne strumieniowanie gier przez Steam!

Takie rozwiązanie nadal sprawia kilka problemów. Najbardziej odczuwalne są te związane z wydajnością – najwięcej problemów sprawia oczywiście samo połączenie internetowe, które prawie zawsze powoduje mniejsze, lub większe opóźnienia. W naprawdę dynamicznych grach, nawet pół sekundy, które minie od ruchu gracza, do zarejestrowania go na ekranie może sprawić dość duży dyskomfort.

Valve ma trochę inne rozwiązanie. To co proponują twórcy platformy Steam to „prywatny serwis strumieniowania gier”. Oznacza to tyle, że na jednym z naszych komputerów – najlepiej tym najmocniejszym i działającym pod obsługą Windowsa (aktualnie strumieniować mogą maszyny z Windowsem Vista, 7 i 8 – Valve nie planuje wsparcia dla XP, a pozostałe systemy takie jak Mac OS i Linux muszą poczekać w kolejce), instalujemy serwer usługi. Zaś na pozostałych urządzeniach, które aktualnie posiadamy w domu instalujemy klienta i już na naszym kilkuletnim laptopie możemy grać sobie w tegoroczne hity AAA.

Jak to bywa z Valve, usługa ma status daleki od ukończonej i niezawodnej. Gracze to jednak specyficzna grupa odbiorców, stąd też Valve udostępniło swoją aktualną wersję usługi (dostępną na początku tego roku dla zamkniętej grupy beta-testerów), aby miliony graczy na Steamie mogło z niej korzystać już teraz, a przy okazji intensywnie ją testować.

Valve z pewnością chce dopracować Domowe Strumieniowanie przed pojawieniem się na rynku swoich „pecetokonsol” Steam Machines, które oprócz maszynek do grania będzie można wykorzystać jako serwery do domowego strumieniowania.

O tym jak uruchomić usługę możecie przeczytać na jej oficjalnej stronie: http://store.steampowered.com/streaming