Gimnazjaliści projektują w 3D

Trwa pilotażowy projekt, realizowany w poznańskich gimnazjach przez firmę Autodesk. W jego ramach młodzież na lekcjach techniki uczyła się projektowania trójwymiarowego, używając do tego celu rozwiązań powszechnie stosowanych w przemyśle. Polska jest trzecim – po USA i Wielkiej Brytanii – krajem, w którym realizowany jest projekt Design the Future.

Ponad 300 uczniów oraz 40 nauczycieli z wybranych poznańskich gimnazjów wzięło udział w pilotażowym programie Design the Future, prowadzonym przez Autodesk. Celem inicjatywy jest rozwój kreatywności, innowacyjności oraz myślenia inżynierskiego wśród młodych ludzi. Podsumowanie pilotażowego projektu odbędzie się 23 czerwca podczas uroczystej gali, której będzie towarzyszyć wystawa prac uczniów oraz pokaz możliwości oprogramowania, które było użyte w ramach projektu.

Program Design the Future wprowadził uczniów w techniki cyfrowego modelowania przy wykorzystaniu profesjonalnych rozwiązań 3D, takich jak Autodesk Inventor. Poprzez tworzenie przedmiotów codziennego użytku, np. podstawki pod telefon komórkowy, czy stojaka do słuchawek, uczniowie poznali, jak wygląda pełen proces projektowania i powstawania produktu – począwszy od koncepcji, aż po wizualizację i weryfikację jego cyfrowego prototypu. Na końcu mogli sprawdzić wynik swojej pracy, drukując projekty na drukarce 3D.

Szkoły biorące udział w pilotażowym programie Design the Future otrzymały możliwość bezpłatnego wykorzystania oprogramowania Autodesk w ramach lekcji, a także materiały dydaktyczne. Ponadto ponad 40 nauczycieli zostało przeszkolonych z obsługi programów projektowych. Szkolenia przeprowadzali studenci należący do społeczności Autodesk Students Experts, którzy następnie pomagali nauczycielom w prowadzeniu zajęć.

„Program Design the Future to wspaniała inicjatywa edukacyjna, ucząca dzieci praktycznego podejścia do procesu tworzenia przy wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi. Entuzjazm uczniów oraz zaangażowanie nauczycieli przyniosły naszej szkole wartościowe doświadczenia na polu merytorycznym i pedagogicznym. Bez wątpienia projekt powinien być kontynuowany, a co więcej – warto, aby w odpowiednim kształcie znalazł się w podstawie programowej gimnazjum” – mówi Grażyna Knast, wicedyrektor Gimnazjum nr 11 w Poznaniu.

Szkoły zainteresowane programem Design the Future mogą skontaktować się poprzez email [email protected].

0
Źródło: Autodesk
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.