Symulator walki na miecze anulowany mimo sukcesu Kickstartera

Symulator walki na miecze anulowany mimo sukcesu Kickstartera

Prace nad grą zostały wstrzymane już rok temu. Od tamtej pory Neal Stephenson starał się zainteresować swoim projektem inwestorów – niestety bezskutecznie. Na profilu kampanii obwieścił, że studio porzuca ostatecznie CLANG:

“Członkowie zespołu przeznaczyli własne środki w postaci czasu i pieniędzy, przed, w trakcie i po zakończeniu kampanii na Kickstarterze. Niektórzy ponieśli spore straty. Jestem jedną z takich osób. W ten sposób biorę odpowiedzialność za projekt. Dodatkowe finansowanie nigdy się nie pojawiło, co zmusiło zespół do zmniejszenia swoich strat i poszukania stabilnego zatrudnienia.”

Stephenson uważa, że błędem było skupienie się na historycznym realizmie. Być może gdyby gra była bardziej rozrywkowa udałoby się przyciągnąć odpowiedniego inwestora.

W całej tej historii poszkodowani są także sami gracze, którzy dofinansowali projekt. Najtańsza wersja gry kosztowała 25$, ale byli też i tacy, którzy zapłacili 75$, 150$, 500$, a nawet 10 tys.$. Ponieważ studio zostało bez grosza przy duszy, nikt ich tych pieniędzy już nie zwróci. Oczywiście Stephenson prosi by każdy darczyńca wpisał się na specjalną listę, która zostanie wzięta pod uwagę, w przypadku wydania innych gier i projektów studia w przyszłości… Wątpliwe jest jednak, że te kiedykolwiek powstaną.