CI Games zadowolone z Lords of the Fallen – ogłasza strategię na przyszły rok

Na specjalnie zorganizowanej konferencji prasowej Marek Tymiński, prezes spółki CI Games, przedstawił model biznesowy oraz obszary tematyczne, które będą podstawą działania firmy przez kolejne lata.

Przede wszystkim CI Games zamierza odejść od dotychczasowego modelu pracy. Zamiast zajmować się własnoręcznie wszystkimi etapami tworzenia gier, zamierza zajmować się tylko fazą koncepcyjną realizację zlecając podwykonawcom.

Polski developer stawia też na produkcje dedykowane konsolom nowej generacji i komputerom PC oraz globalną dystrybucję, tak jak miało to miejsce w przypadku Lords of the Fallen, które w dniu premiery pojawiło się na 72 rynkach. Firma znajduje się w ekskluzywnym gronie developerów posiadających nie tylko umowy produkcyjne, ale również wydawnicze z Sony oraz Microsoft (producenci konsol PlayStation oraz Xbox).

„Widzę ogromny potencjał w konsolach nowej generacji. Estymacje sprzedażowe wskazują, że ich ilość wzrośnie z około 23 mln sztuk (PS4 i Xbox One) na koniec 2014 roku, do około 85 mln do końca 2016 roku. To dla nas ogromna szansa. Rozpoczęliśmy już pracę nad kontynuacją Lords of the Fallen, która również będzie grą na konsole nowej generacji. Dzięki niezwykle szerokiej dystrybucji oraz modelowi, w którym prawa do marek produkowanych przez nas gier pozostają w CI Games, możemy znacznie zwiększyć zyski ze sprzedaży własnych tytułów” – mówi Marek Tymiński.

Warszawska firma zamierza rozpocząć produkcję gier na platformy mobilne – pierwszą grą będzie mobilna wersja Lords of the Fallen. Gra zostanie wydana na platformy iOS oraz Android jeszcze w 2015 roku. W tym samym czasie powstanie co najmniej jeszcze jeden tytuł dedykowany urządzeniom typu smartfon i tablet.

Oprócz kontynuacji Lords of the Fallen na komputery PC i konsole nowej generacji firma zapowiedziała też trzecią odsłonę Sniper: Ghost Warrior. – „Prace koncepcyjne są na zaawansowanym poziomie – 60-osobowy zespół od maja tego roku pracuje nad tym projektem. Będzie to wysokobudżetowa produkcja klasy AAA, która ma spore szanse na międzynarodowy, zarówno artystyczny, jak i komercyjny sukces. Nad projektem czuwa dwóch wybitnych specjalistów, którzy mają duże doświadczenie w grach FPS i snajperskich” – mówi Marek Tymiński.

Za grę odpowiedzialny będzie zespół na czele którego stoją Steve Hart oraz Paul Robinson. Steve Hart

odpowiadał za grę Sniper Elite 2, brytyjskiego studia Rebellion. Paul Robinson z kolei pracował przy takich tytułach jak Comanche, Armored Fist (studio NovaLogic), Full Spectrum Warrior (Pandemic) czy Killzone 2 (Guerilla Games). Początki kariery zawodowej spędził w Korpusie Piechoty Morskiej USA oraz jako scenarzysta telewizyjny.

Źródło: materiały prasowe
Close

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.