„The Interview” może pobić rekord wpływów z VOD

Zamieszanie wokół tego filmu (tak, wybaczcie, że my też znowu o nim piszemy...), może przy okazji zaowocować prawdziwą rewolucją na rynku dystrybucji i sposobów zarabiania na nowych dziełach filmowych.

Nie będziemy po raz kolejny opisywać całej niesamowitej historii związanej z atakami hakerów, wycofaniem się Sony z dystrybucji, mocnym wystąpieniem prezydenta Obamy… i tak dalej, i tak dalej. Zainteresowanych odsyłamy do tego wpisu. Skończyło się w każdym razie na tym, że film jest pokazywany na razie wyłącznie w kinach studyjnych w Stanach Zjednoczonych (bez dużych sieci), a równocześnie Sony udostępniło go w różnych płatnych serwisach bezpośrednio w Internecie.

W punktach można to podsumować w następujący sposób:

  1. Dzięki atakom hakerów „The Interview” (polski tytuł: Wywiad ze Słońcem Narodu) stał się obecnie jednym z najbardziej znanych filmów na świecie i cieszy się OGROMNYM zainteresowaniem.
  2. Mimo że pokazuje go na razie tylko 331 niedużych kin, film zarobił już ponad 1 milion dolarów wyłącznie ze sprzedaży biletów.
  3. Duże sieci kinowe nie chcą go na razie pokazywać.
  4. Zamiast tego film dostępny jest w płatnej dystrybucji VOD, m.in. na Google Play, YouTube Movies czy Xbox Movies.
  5. Należy jednak dodać, że równocześnie „The Interview” jest już dostępne we wszelkich formach mniej legalnej, za to darmowej dystrybucji – i tam też cieszy się ogromnym powodzeniem.

Nie znamy jeszcze najważniejszej informacji – jak duże są wpływy producentów filmu z tytułu cyfrowej dystrybucji „The Interview”. Z całą świadomością faktu, że można go też przy odrobinie starań obejrzeć zupełnie za darmo, mogę zaryzykować stwierdzenie, że będą to wpływy ogromne, znacznie przewyższające 90 milionów dolarów (koszty produkcji i reklamy filmu).

Mało tego, sądzę że najwięcej na całej tej aferze stracą duże sieci kin w Stanach Zjednoczonych, a w konsekwencji pewnie również na świecie. Wiele osób, które do tej pory wybierało się na nowe filmy do kina, tym razem zmuszonych zostało do wypróbowania usług typu Video On Demand i… bardzo prawdopodobne jest to, że im się ten sposób dystrybucji spodobał. Następnym razem również zamiast wybierać się do kina, zasiądą na kanapie przed telewizorem, zrobią sobie popcorn w mikrofali i zapłacą za najnowszy film w usłudze VOD.

Zobaczycie, z jednej strony „The Interview” zarobi gigantyczną kasę w ramach dystrybucji cyfrowej, a z drugiej może to być jeden z ostatnich gwoździ do trumny dużych sieci kinowych. Nie chcą pokazywać „Wywiadu ze Słońcem Narodu”? Ich strata.

0
Źródło: nytimes.com
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.