Informatyk na życzenie, 24 godziny na dobę

Informatyk na życzenie, 24 godziny na dobę

Według danych GUS już ponad 10 milionów gospodarstw domowych (77%) jest wyposażone w komputer. Dodajmy do tego pracowników firm oraz prywatnych przedsiębiorców. Okazuje się, że ich potrzeby pomocy informatycznej w sytuacji kiedy urządzenia odmówią posłuszeństwa są olbrzymie. Szacujemy, że rynek ten może być wart nawet 1 mld zł — podkreśla Robert Niczewski z działu marketingu iME.

Rozwiązaniem ma być informatyczny doradca iME, który pomoże rozwiązać problem z laptopem czy smartfonem. Usługa pomoże w usuwaniu nagłych awarii niezależnie od miejsca, w którym znajduje się posiadacz komputera. Pozwoli osobom starszym skonfigurować pocztę, zainstalować drukarkę lub komunikator głosowy. Tym młodszym udzieli pomocy w wyborze aplikacji, rozwiążę problem z wirusem lub naprawi wolno działający Internet. Aplikacja może pomóc też przedsiębiorcom czy osobom prywatnym, którzy pilnie muszą zrealizować zlecenie o charakterze technicznym lub związanym z realizacją zamówienia e-commerce lub e-banking.

Usługę tę można najłatwiej porównać do prywatnego informatyka dostępnego z dowolnego miejsca na świecie, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i 365 dni w roku, nawet w święta. Usługi świadczone przez iMe przydadzą się nie tylko osobom zupełnie nieobeznanym z komputerami, ale też ceniącym swój czas. Wszelkie naprawy niemal zawsze będą przeprowadzane zdalnie.

Dzięki zainstalowanemu wcześniej oprogramowaniu informatycy uzyskają dostęp do komputera i samodzielnie pozbędą się wszelkich usterek. Oczywiście będzie możliwe obserwowanie ich pracy i tym samym nauczenie się radzenia sobie w podobnych sytuacjach. Usługa dostępna będzie w 3 pakietach cenowych: kuponowym 19 zł i 35 zł oraz abonamentowym 80 zł. Wszystkie rodzaje kuponów iMe będzie można kupić zarówno przez Internet, jak też w sklepach komputerowych i salonach prasowych.

Usługą zainteresowani są nie tylko producenci laptopów i komputerów stacjonarnych. Rozwiązanie może być produktem standardowo oferowanym przez operatorów komórkowych. Już w połowie bieżącego roku usługa ta doczeka się też wersji mobilnej, a specjaliści iMe będą pomagać użytkownikom wykorzystać pełnię możliwości nowego smartfonu lub tabletu.

Więcej:aplikacje