Coraz mniej developerów zaangażowanych w tworzenie gier na konsole nowej generacji

Coraz mniej developerów zaangażowanych w tworzenie gier na konsole nowej generacji

Nikogo nie powinien zadziwić fakt, że najczęściej wskazywaną platformą do gier są komputery PC. Aż 62% europejskich developerów pracuje aktualnie nad pecetowymi produkcjami, a kolejne 67% zamierza swój następny tytuł wydać także na tę platformę.

Rośnie także zainteresowanie grami mobilnymi. Połowa developerów zajmuje się właśnie portami swoich gier na smartfony i tablety, a 53% zamierza postawić także na mobilne sprzęty przy okazji tworzenia następnego projektu.

Zadziwiać może natomiast spadek zainteresowania konsolami nowej generacji. Zaledwie 23% developerów pracuje obecnie nad grą na PS4 (20% na Xbox One). Niewiele więcej bo 34% (PS4) i 33% (Xbox One) planuje wydać na konsole nowej generacji swój następny tytuł. W ubiegłym roku 42% developerów planowało pracować nad grą na PS4 i 23% nad grą na Xbox One. Mimo, że Xbox One zanotował w tym przypadku 10% wzrost, to w dalszym ciągu przegrywa z platformami mobilnymi. Mniej niż 10% developerów planuje wydać jeszcze gry na konsole starej generacji – w ciągu najbliższych kilku lat prawdopodobnie producenci zrezygnują zupełnie ze wspierania PS3 i Xboxa 360.

Na przestrzeni roku zmieniło się także zainteresowanie co do samego systemu operacyjnego w przypadku gier mobilnych. W 2014 roku 67% developerów wskazało iOS jako system, na którym wydana zostanie ich produkcja. W tym roku natomiast liderem został Android zdobywając 63% głosów (iOS zdobył 57%).

Maleje także zainteresowanie crowdfundingiem. W ubiegłym roku 42% developerów zamierzało skorzystać z tej opcji dofinansowania produkcji – w tym już tylko 34%.

A jak ma się sprawa z grami VR? Tu nie ma zaskoczeń. Większość developerów (52%) największy potencjał widzi w Oculus Rifcie i Steam VR (38%). Morfeusz dedykowany PS4 budzi zainteresowanie 20% twórców. Europejscy developerzy jednak nie skłaniają się do tych technologii. Aż 73% z nich nie pracuje na ten moment nad żadną grą z wykorzystaniem VR.